2 Carrefour-producten opnieuw beloond

Nieuws Productnieuws

Twee Carrefour-producten werden bekroond door het International Taste Institute (ITI), de Galette Zuiver Boter en de Kaaskroketten Comté & Parmesan. Het resultaat van smaaktesten die intern en extern worden uitgevoerd door Carrefour.

De Galette Zuiver Boter won de Diamond Award van het International Taste Institute (ITI) voor het zevende achtereenvolgende jaar. De Kaaskroketten Comté & Parmesan van het premiummerk Carrefour Selection kregen de Superior Taste Award met 2 sterren. Een jury bestaande uit onafhankelijke deskundigen en professionele koks beoordeelden deze producten blindelings op verschillende criteria, met name het visuele aspect, de geur en vooral de smaak.

Om zijn aanbod voortdurend aan zijn klanten aan te passen, organiseert Carrefour regelmatig panels in een geaccrediteerd extern laboratorium. Ze zijn gemaakt voor elk nieuw product en voor de verbetering van bestaande producten. De panelen hebben uitsluitend betrekking op de producten van het merk Carrefour, alle categorieën gecombineerd. Voor nieuwe producten vinden ze plaats in twee opeenvolgende fasen: het ontdekkingspanel en het ontwikkelingspanel.

Het ontdekkingspanel
Multidisciplinaire professionals komen bijeen om een complete analyse van het product uit te voeren. Deze omvatten een meesterkok die de kwaliteit van het product valideert door te proeven en zijn mening te geven volgens een reeks criteria. Een food technologist is ook aanwezig om de conformiteit van het product met de geldende wetgeving en met het Carrefour Quality Charter te valideren.

Het ontwikkelingspanel
De tweede stap brengt consumenten samen die blindelings het product proeven. Elk product wordt vergeleken met gelijkwaardige producten op de markt, behalve in het geval van een innovatief product: het wordt vervolgens alleen geproefd.

Voor bestaande producten wordt één keer per jaar een controlepaneel uitgevoerd door consumenten die blindelings het product en gelijkwaardige producten op de markt proeven.

De methodologie is gebaseerd op kwalitatieve en kwantitatieve beoordelingen. Opmerkingen worden gegeven voor smaak en uiterlijk. Kwaliteit geeft aanleiding tot een algehele beoordeling in de vorm van opmerkingen. De geteste producten vallen in de categorie van verwerkte producten: koekjes, chocolade, yoghurt, bereide gerechten, ... Meer specifieke producten zoals wijn of koffie worden geëvalueerd door een panel van experts.

De resultaten van het ontwikkelings- en controlepanels worden geëvalueerd volgens een rooster: het Carrefour-product wordt als conform beschouwd als het vooral door de consument wordt gewaardeerd. In het geval dat het product niet voldoende scoort, worden de opmerkingen van de consumenten in aanmerking genomen om het product te verbeteren.

Lees ook ›› Alle producten (1694)

Plastic kassazakjes: engagementen sector gaan verder dan wet

Nieuws

Sinds juni van dit jaar is het Vlaams verbod op het gratis verdelen van plastic kassazakjes officieel van kracht. Strikt wettelijk gezien mogen winkels hun voorraden nog uitdelen tot het einde van dit jaar. UNIZO, Buurtsuper.be en Comeos roepen hun leden nu echter al op om geen plastic zakjes meer te verdelen aan de kassa.
Lees meer ››

Medewerkers in buurtsupers maken het verschil

Nieuws

Al 55 jaar staat Christiane Goossens (76) - ‘madame Goossens’ voor collega’s en klanten - in Aalst achter de supermarktkassa. Het is voor medewerkers zoals Christiane, dat Buurtsuper.be dit jaar het personeel centraal zet tijdens haar imagocampagne.
Lees meer ››