4 thema-avonden voor speciaalzaken

Nieuws

Met het project ‘De moed om ietsje duurder te zijn’ wil Buurtsuper.be speciaalzaken verenigen en ondersteunen. Er worden vier thema-avonden georganiseerd en een inspiratietour. Check hier de data en thema's.

De onderwerpen die in de thema-avonden worden behandeld zijn: marketing & positionering van speciaalzaken, personeelsmotivatie, rendabiliteit en sociale media. De vier avonden, twee in het voor- en twee in het najaar, zullen telkens plaatsvinden bij één van de deelnemende speciaalzaken of bij een ambachtelijke leverancier. Tot slot is er ook een inspiratietour in binnen- of buitenland waarbij er ambachtelijke producenten en inspirerende winkelconcepten zullen worden bezocht.

AGENDA 2020

Thema-avond 1 'Winkelpersoneel vinden, houden en motiveren'
Spreker: Luc Ardies
Datum: maandag 27 januari van 16.00 - 20.00 uur 
Locatie: Startpunt bij Vishandel De Vis (Volderstraat 45, 9000 Gent) met een kleine rondleiding en toelichting van zaakvoerder Danny Decroos. Daarna gaan we naar een vergaderlocatie in de buurt.

Klik hier voor meer info en om in te schrijven (tot woensdag 22 januari). 

Thema-avond 2 'Marketing voor speciaalzaken'
Spreker: Caroline Quintijn
Datum: maandag 27 april 

Thema-avond 3 'Rendabiliteit' 
Spreker: Luc Roesems
Datum: dinsdag 23 juni 

Thema-avond 4 'Sociale Media' 
Spreker: Nancy Verbrugge
Datum: dinsdag 29 september

De datum van de inspiratiereis wordt later bekend gemaakt.

Meer weten of aanmelden voor een van de thema-avonden? Neem contact op met Caroline Quintijn via caroline.quintijn@unizo.be

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (1927)

Carrefour blijft omzet verliezen in België

Nieuws

Carrefour blijft omzet verliezen in ons land. In 2018 verkocht de Franse warenhuisketen hier nog voor 4,274 miljard euro aan producten, in 2019 was dat al gedaald tot 4,125 miljard euro of met 1,7%. Toch zegt het concern tekenen van beterschap te zien.
Lees meer ››

Douwe Egberts vliegt uit rekken Colruyt

Nieuws

Het Nieuwsblad rapporteerde vandaag over een conflict tussen Colruyt en Douwe Egbert. In veel filialen van Colruyt en Okay ligt als gevolg daarvan nog maar weinig of zelfs geen koffie van Douwe Egberts meer in de rekken.
Lees meer ››