Aantal Nederlanders dat online boodschappen doet is verdubbeld


Aan het onderzoek namen 7300 Nederlanders deel. Ruim een vijfde (21 procent) bestelde het afgelopen jaar bij een online supermarkt. In 2016 was dit nog twaalf procent. Inmiddels bestellen 1,3 miljoen consumenten wekelijks hun boodschappen online. Volgens Multiscope is het einde van de groei nog niet in zicht; ruim één op de vier consumenten (27 procent) is van plan om dit jaar ook hun boodschappen online te bestellen. 

De websuper is vooral populair onder 18- tot 49-jarigen. Van alle online supermarkten is Picnic de grootste stijger (+21 procent). Toch doet de helft van de online kopers zijn boodschappen nog bij Albert Heijn. 23 procent surft liever naar Jumbo en Plus is goed voor negen procent van de online bestellingen. De voornaamste redenen om te kiezen voor de online supermarkt zijn het niet meer hoeven tillen van zware boodschappen (vijftig procent) en tijdsbesparing (49 procent).  

Bron: retailtrends.nl

Gerelateerde artikels

Stap voor stap naar meer plantaardige voeding met halfhalf
VDAB Jobbeurs Verkoop & Horeca
Daarom ben ik lid

Kurt Van Turnhout, Alvo Supermarkt Nagels

Daarom ben ik lid

2 min.

Actueel

Stap voor stap naar meer plantaardige voeding met halfhalf
VDAB Jobbeurs Verkoop & Horeca
Daarom ben ik lid

Kurt Van Turnhout, Alvo Supermarkt Nagels

Daarom ben ik lid

2 min.
cover-van-supermag-feb2024-hr.jpg

Super
MAG 1

SuperMAG nr. 1
Februari 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy