AH Delhaize besluit met sterk 4e kwartaal in 2019

Nieuws

Retailtrends.nl meldt dat Ahold Delhaize 2019 sterk is geƫindigd. De omzet van het supermarktconcern steeg in het vierde kwartaal met vijf procent naar bijna 17,4 miljard.

Op jaarbasis was er een stijging van 5,5 procent, naar 66,3 miljard euro. De operationele winst over 2019 steeg met 1,5 procent naar bijna 2,7 miljard. Het moederbedrijf van onder meer Albert Heijn, bol.com en Etos zag in Nederland haar omzet in het vierde kwartaal stijgen naar bijna vier miljard. Online namen de verkopen hier met 27,5 procent toe. Webwinkel bol.com was goed voor een stijging van 28,7 procent en boekte over het hele jaar een omzet van 2,8 miljard.

Als die ontwikkeling zich doorzet, wordt dit jaar de grens van drie miljard overschreden. In België was de omzetstijging in het vierde kwartaal een stuk geringer: 0,2 procent. In de VS, goed voor ruim zestig procent van de omzet, werd een groei van 2,7 procent geboekt.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (1989)

Varkensvlees on the road

Nieuws Productnieuws

20 maart vertrekt de VLAM 'foodtrucktour varkensvlees' opnieuw. Op parkings van supermarkten van verschillende ketens laat VLAM klanten kennismaken met de lekkernijen van het varken: mignonette, worst, varkenshaasje, buikspek en gehakt.
Lees meer ››

N.A.E.-assortiment bij Carrefour

Nieuws Productnieuws

Bij Carrefour vind je nu ook een selectie van de natuurlijke en vegan producten van N.A.E. De verzorgingsproducten van N.A.E. zijn biologisch gecertificeerd door ECOCERT en bevatten minimaal 97% natuurlijke ingrediƫnten en veganistische formules.
Lees meer ››