Ahold Delhaize trekt portemonnee open voor AI

Nieuws

Ahold Delhaize trekt samen met ING, KLM, NS en Philips tientallen miljoenen euro's uit voor kunstmatige intelligentie. Ze willen onder meer de onderwijscapaciteit in Nederland vergroten en het ondernemersklimaat verbeteren.

De vijf multinationals noemen hun project Kickstart AI (Artificial Intelligence). Volgens hen loopt Nederland achter bij landen als de VS, het Verenigd Koninkrijk en China. Kunstmatige intelligentie kan het dagelijkse leven van consumenten verbeteren, vinden ze. "Zoals met een persoonlijkere service en meer gemak en keuzes op vele gebieden, waaronder voedsel, reizen, gezondheid en financiën."

Dankzij de bijdrage van de vijf bedrijven kunnen onder anderen 25 hoogleraren en universitair docenten kunstmatige intelligentie aan de slag. Ook komt de nationale onlinecursus AI in het Engels beschikbaar, zodat het streefaantal van 170 duizend aanmeldingen in Nederland voor eind 2020 wordt gehaald.

Bron: retailtrends.nl

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2150)

Boost voor versbeleving

Nieuws

Ondernemers Michiel Masschelein en Annelies Himpens zochten naar vernieuwing in hun Carrefour Express in Rekkem. In samenwerking met Croustico lanceerden ze een broodjesconcept, gekneed naar hun winkel, de ‘Croustico Sandwich Corner’.
Lees meer ››

Technische werkloosheid verlengd

Nieuws

Vakbonden en werk­gevers zijn het in de Groep van 10 eens geraakt over een verlenging van de steunmaatregelen voor bedrijven om de coronacrisis te overbruggen van 30 juni tot 31 augustus. Het gaat dan onder meer om een voortzetting van de tijdelijke werkloosheid en de ­regeling voor ouderschapsverlof.
Lees meer ››

Menselijke factor onderschat

Nieuws

De menselijke factor in de vorm van competente, servicegerichte medewerkers wordt door veel retailers onderschat. Het menselijke aspect wint in belang in het post-corona tijdperk en wordt steeds meer het ‘nieuwe normaal’. Volgens Consensio zal de coronacrisis een aantal reeds bestaande trends nog versterken.
Lees meer ››