Barry Callebaut lanceert 100% zuivelvrije ‘M_lk Chocolate’

Nieuws Productnieuws

Barry Callebaut, ‘s werelds grootste fabrikant van chocolade- en cacaoproducten, kondigde de lancering aan van de 100% zuivelvrije ‘M_lk Chocolate’ als onderdeel van het ‘Plant Craft’ assortiment.

De nieuwe chocolade speelt in op de toenemende vraag naar plantaardige lekkernijen, vooral bij millennials (Generatie Y) en centennials (Generatie Z). De nieuwe chocolade maakt deel uit van een uitgebreider Plant Craft-assortiment met producten die variëren van chocolade, cacao en producten op notenbasis tot vullingen en decoraties.

Uit een recente consumentenenquête van Barry Callebaut blijkt dat ongeveer 13% van de jongere generatie dagelijks lactosevrij voedsel consumeert, wat in schril contrast staat met respondenten ouder dan 37 jaar, waarvan bijna de helft (48%) nooit lactosevrije voeding eet. Het aantal consumenten van plantaardige voeding zal naar verwachting dan ook aanzienlijk toenemen: 32% van de respondenten meldt nu meer veganistisch of lactosevrij voedsel te consumeren dan vijf jaar geleden, en een derde (33%) verwacht dat hun consumptie van lactosevrije voeding de komende vijf jaar zal toenemen.

Om aan die steeds groter wordende wens tegemoet te komen, lanceert chocoladeproducent Barry Callebaut een nieuw assortiment veganistische en lactosevrije producten, waaronder "M_lk Chocolate": een 100% lactosevrije chocolade die trouw blijft aan de textuur en smaak van melkchocolade. 

Om deze veganistische producten op de markt te brengen, heeft Barry Callebaut een uniek Europees netwerk van volledig gescheiden lactosevrije faciliteiten ontwikkeld, waaronder een moderne chocoladefabriek in Norderstedt, Duitsland. De nieuwe fabriek, die in de eerste helft van 2021 zijn deuren zal openen, zal de eerste fabriek zijn die in staat is om de Europese markt te voorzien van lactosevrije chocolade, met een jaarlijkse productiecapaciteit die naar verwachting tienduizenden tonnen zal bereiken.

Lees ook ›› Alle producten (2361)

AH, Jumbo en Plus introduceren 'slimme' displays

Nieuws

Albert Heijn, Jumbo en Plus introduceren deze week 'slimme displays' van het bedrijf Pure Value in hun filialen. Het zou gaan om de zogenoemde duurzame en herbruikbare Proteus-productdisplay, die de huidige wegwerpdisplays moet vervangen. Zeventig procent van de Nederlandse supermarkten zou de nieuwe displays deze week introduceren.
Lees meer ››

Steun voor Pink Ribbon van Carrefour

Nieuws

Carrefour sluit zich dit jaar opnieuw aan bij de acties van Pink Ribbon, een organisatie die zich richt op het vergroten van het bewustzijn rond borstkanker. Er zullen consumentenacties in de winkels plaatsvinden en Carrefour-medewerkers stappen mee in De Roze Mars.
Lees meer ››