Belgische e-commerce stijgt met 8%


Het aantal aankopen nam zelfs met 18% toe tot 27,1 miljoen euro. Twee derde van de online bestellingen zijn diensten, maar ook bij de fysieke goederen stijgt het online aandeel. 10% van de uitgaven voor producten verloopt via het internet, met vooral dan schoonheids- en verzorgingsproducten.

Online shoppen met de smartphone stijgt het snelste: één aankoop op zeven gebeurt nu via de smartphone. Het populairst blijft de laptop, die goed is voor meer dan de helft van de online bestedingen. 52% van de afrekeningen gebeurt via Bancontact. 90% van de shoppers zijn zeer tevreden over hun online winkelervaring. Vooral de lage prijs, de tijdswinst en het gemak van thuis te kunnen bestellen stemt hun gelukkig. De verzendkosten vinden ze minder aangenaam.

Gerelateerde artikels

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt

Actueel

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy