Vanaf begin september en in de aanloop van het ‘Weekend van de Klant’ organiseert Buurtsuper.be nu al enkele jaren een nationale imagocampagne. In samenwerking met alle commerciële groepen, over de grenzen van de diverse formules heen, worden de troeven van de zelfstandige buurtsupermarkt in de verf gezet.
“De laatste jaren hameren we vooral op de lokale verankering die de zelfstandige supermarkt onderscheidt van de concurrentie”, aldus Luc Ardies, algemeen directeur van Buurtsuper.be. “De zaakvoerder en het personeel maken doorgaans deel uit van de lokale gemeenschap en dat creëert een speciale band met de klanten. Tijdens de coronacrisis is dit sterk tot uiting gekomen. Wanneer mensen zich onzeker voelen, dan grijpen ze terug naar een vertrouwde en veilige omgeving. En die vinden ze in hun lokale supermarkt. Bij Buurtsuper.be zijn we ervan overtuigd dat we deze troef niet vaak genoeg kunnen uitspelen.”
‘De buurtsuper, jouw perfecte buur’
Dit jaar is het thema van de imagocampagne ‘De buurtsuper, jouw perfecte buur’. Naast de gebruikelijke promotie via sociale media, massale mailings en banners op populaire websites werden ook acht influencers uitgedaagd. Ze gingen met een verborgen camera aanbellen bij hun buren om dingen te vragen die je enkel bij je buursupermarkt zou durven vragen. Onder andere Nick Laenen, bekend van Blind Getrouwd en Astrid Coppens maakten en deelden een grappig filmpje dat eens te meer aantoont dat je bij je buurtsuper altijd terecht kan.
Vandaar ook de oproep aan de consument om zijn lokale supermarkt eens uitdrukkelijk te bedanken. Via de campagnesite www.superbuurt.be, kan hij zijn buurtsupermarkt vinden en bedanken voor de geleverde inspanningen. Het team van de winkel met de meeste bedankjes wordt verkozen tot Super Team 2020. De consumenten die een bedankje sturen, kunnen verschillende prijzen winnen, waaronder ook één jaar gratis boodschappen.
Check www.superbuurt.be en www.facebook.com/superbuurt voor meer info en de filmpjes van de influencers.