Carrefour België en Medi-Market Group sluiten partnership

Nieuws

Het doel van deze overeenkomst is de opening van apotheken en/of parafarmacieën in enkele Hypermarkten Carrefour en het aanbieden van een uitgebreid assortiment aan gezondheids- en welzijnsproducten.

Carrefour België is overtuigd van de complementariteit van beide enseignes. De verkoopopruimte van Medi-Market zal gescheiden zijn van de Hypermarkt Carrefour dankzij het shop-in-shop concept. Het parafarmacieconcept wordt uitgebreid naar verschillende Hypermarkten Carrefour waar de vraag naar dit soort producten groot is en waar er voldoende ruimte is.

Over Medi-Market
De Belgische Medi-Market Group, opgericht door Yvan Verougstraete, is zowel actief in de farmaceutische als in de parafarmaceutische sector (met bijna 9.000 referenties op het gebied van dermacosmetica, huid- en haarverzorging, aangepaste voeding, natuurlijke geneesmiddelen, kinderverzorging en bandagisterie). Medi-Market Group heeft momenteel 30 parafarmacieën, 16 apotheken en 3 schoonheidsinstituten. Dat laatste is nieuw voor de Groep, die er een revolutie mee wil ontketenen in de wereld van de schoonheidsverzorging door de beste technologieën en de knowhow van zijn teams op het gebied van afslanken, anti-aging en permanente ontharing voor iedereen toegankelijk te maken.

In 2019 wil Medi-Market Group meer dan 15 verkooppunten openen en tegelijkertijd zijn digitale ontwikkeling versnellen. Terwijl het Belgische distributielandschap een moeilijke periode doormaakt, is Medi-Market Group er met zijn succesvolle commerciële strategie in geslaagd de markt te transformeren met een beleid van ‘lage’ prijzen, een zeer groot productassortiment en kwaliteitsadvies/advies op maat. De Groep kan dagelijks op bijna 12.000 klanten rekenen, goed voor een totale omzet van meer dan 80 miljoen euro in 2018. Ondanks de zware investeringen en de opstartende winkels, zette de Groep voor het tweede jaar een positief resultaat neer. Het bedrijf heeft op dit moment bijna 400 mensen in dienst.

Voortbouwend op zijn succes op de Belgische markt heeft Medi-Market Group onlangs zijn eerste internationale stappen gezet met de overname van de parafarmacieketen Parashop Italia. In de komende maanden wordt ook de pan-Europese expansie in Frankrijk voortgezet.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (1774)

Delhaize hernieuwt samenwerking met Actiris

Nieuws

Brussel - De Brusselse minister van Tewerkstelling en Beroepsopleiding Bernard Clerfayt en Delhaize hernieuwen de samenwerking tussen Delhaize en de openbare diensten voor tewerkstelling, Actiris, en opleiding, Bruxelles Formation en de VDAB Brussel. De gezamenlijke doelstelling is om de Brusselaars nieuwe kansen te bieden op de arbeidsmarkt en zo het aantal Brusselaars met een baan te verhogen.
Lees meer ››