Contactloos betalen doet pinnen in Nederland stijgen

Nieuws

Pinnen blijft in Nederland aan populariteit winnen. Van alle betalingen aan de kassa gebeurde vorig jaar 63 % met de pinpas, tegenover 59 % in 2017. Dat blijkt uit onderzoek van De Nederlandsche Bank en Betaalvereniging Nederland.

De stijging komt vooral doordat consumenten op steeds meer plaatsen, zoals in de horeca en op de markt, kleine bedragen contactloos betalen. De stijging is het sterkst bij bedragen tot vijf euro, bij bedragen boven de vijftig euro is er nauwelijks verandering.

Het aantal pinbetalingen steeg van 3,84 miljoen naar 4,28 miljoen, met een waarde van 108 miljard euro. Jongvolwassenen (19-24 jaar) betaalden het meest met de pinpas. Bij tieners was de grootste stijging te zien, mogelijk doordat ze steeds vaker op jonge leeftijd al een eigen bankrekening hebben.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2150)

Boost voor versbeleving

Nieuws

Ondernemers Michiel Masschelein en Annelies Himpens zochten naar vernieuwing in hun Carrefour Express in Rekkem. In samenwerking met Croustico lanceerden ze een broodjesconcept, gekneed naar hun winkel, de ‘Croustico Sandwich Corner’.
Lees meer ››

Technische werkloosheid verlengd

Nieuws

Vakbonden en werk­gevers zijn het in de Groep van 10 eens geraakt over een verlenging van de steunmaatregelen voor bedrijven om de coronacrisis te overbruggen van 30 juni tot 31 augustus. Het gaat dan onder meer om een voortzetting van de tijdelijke werkloosheid en de ­regeling voor ouderschapsverlof.
Lees meer ››

Menselijke factor onderschat

Nieuws

De menselijke factor in de vorm van competente, servicegerichte medewerkers wordt door veel retailers onderschat. Het menselijke aspect wint in belang in het post-corona tijdperk en wordt steeds meer het ‘nieuwe normaal’. Volgens Consensio zal de coronacrisis een aantal reeds bestaande trends nog versterken.
Lees meer ››