Delhaize breidt e-commerce netwerk uit via zelfstandige winkels


Het project maakt deel uit van een groter geheel waarbij Delhaize haar e-commerce service breder en sneller wil beschikbaar maken voor de klanten. Deze konden tot nu toe via delhaize.be uit een groot online assortiment producten kiezen en vervolgens ofwel ophalen aan een Collect-afhaalpunt in een van de Delhaize supermarkten ofwel thuis laten leveren via Home Delivery. In allebei de gevallen worden de boodschappen in een centraal distributiecentrum verwerkt.

Delhaize wil nu meer afhaalpunten toevoegen, met name in zelfstandige winkels zoals AD Delhaize of Proxy Delhaize. Klanten kunnen hun boodschappen online te reserveren én diezelfde dag nog afhalen. Uiteraard kunnen deze klanten ook kiezen voor een later afhaalmoment, tot 7 dagen in de toekomst. De AD of Proxy Delhaize zet de boodschappen zelf klaar in de winkel. Door deze uitbreiding kan de klant ook op zondag, afhankelijk van de openingsuren van de winkel in kwestie, zijn boodschappen afhalen.

Dezelfde dag bestellen en afhalen
Delhaize start haar uitbreiding van het e-commerce netwerk in 5 pilootwinkels: AD Brakel, AD Fontaine-l'Évêque, Proxy Grootzand (Grembergen), Proxy Meeuwen en Proxy St Amandsberg. In deze 5 pilootwinkels werden intussen tientallen test- en klantenreservaties verwerkt. Net omdat de winkels de reservatie van de klant rechtstreeks in de winkel verwerken, wint de klant tijd en kan Delhaize de zogenaamde ‘same day pick-up’ aanbieden. Indien het pilootproject goed verloopt, wil Delhaize dit model op termijn aanbieden via alle AD’s en Proxy’s. Op die manier creëert Delhaize een potentieel van meer dan 400 nieuwe afhaalpunten.

Assortiment
Delhaize definieerde een kernassortiment van ongeveer 5000 producten waaruit klanten hun wekelijkse boodschappen kunnen selecteren. Dit assortiment is bepaald op basis van wat online beschikbaar is en wat de beschikbare producten in de deelnemende Proxy’s of AD’s zijn.

E-commerce groeit bij Delhaize
E-commerce groeit enorm en elke week ontdekken nieuwe klanten het voordeel van e-commerce. Delhaize merkt verschillende types klanten op: zowel pendelaars, gezinnen met jonge kinderen als gepensioneerden maken meer en meer gebruik van deze diensten. Gezien de grote groei die e-commerce kent, levert Delhaize extra inspanningen om een nog betere en ruimere service te bieden aan haar klanten.

Gerelateerde artikels

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt

Actueel

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy