Delhaize lanceert Healthy UCoins


 

Vorig jaar lanceerde Delhaize het voedingslabel Nutri-Score en gaat nu een stap verder door als eerste bedrijf in Europa de koopkracht aanzienlijk te verhogen om tegemoet te komen aan meer evenwichtige levensstijlbehoeften. Het pilootproject zal in totaal 11 000 medewerkers van Delhaize en van andere organisaties omvatten en zal 3 maanden duren. Tijdens de pilootfase krijgen de deelnemers 20% korting op producten met een Nutri-Score van A en B bovenop alle andere commerciële acties. Met dit pilootproject wil Delhaize mensen motiveren om evenwichtiger te leven door hun koopkracht te verhogen om op een meer evenwichtige manier te kopen. De ambitie is om dit systeem ook aan andere bedrijven en organisaties aan te kunnen bieden.

Mensen hechten meer dan ooit belang aan een gezondere levensstijl door meer te bewegen en gezonder te eten. Klanten verwachten van retailers dat zij hen ondersteunen in hun inspanningen.


Vandaag lanceert Delhaize een revolutionair project dat haar werknemers en die van de deelnemende bedrijven een financiële stimulans kan geven om producten geregistreerd met een Nutri-Score A of B te kiezen. Delhaize was de eerste retailer in België die in 2018 dit voedingswaarde-informatielogo lanceerde, dat producten klasseert van (A) product om te promoten in een evenwichtige voeding tot (E) product om eerder beperkt te gebruiken. Er zijn momenteel al meer dan 1 000 huismerkproducten met de Nutri-Score op hun verpakking, en scores van de producten van het huismerk van Delhaize en nationale merken zijn beschikbaar in de Delhaize-app. De lancering van dit project is dan ook een manier om de Nutri-Score verder te integreren in onze activiteiten.

Hoe werkt het?
In deze pilootfase krijgen de deelnemers 20% korting bovenop alle andere commerciële acties als ze producten met Nutri-Score A of B kiezen, inclusief verse producten! Dit zal worden getest door 1 000 medewerkers van Delhaize en 10 000 medewerkers van partnerbedrijven die geloven dat beter eten de kern van een beter leven vormt.
Grote organisaties zoals USG People, SD Worx, Brussels Airlines, BNP Paribas Fortis, AG Insurance, Eneco, Canon, Telenet en De Persgroep hebben zich al aangemeld voor de test.

Voor Delhaize zijn de voordelen van dit project tweeledig: Delhaize heeft een versnelling hoger geschakeld in het integreren van de Nutri-Score in het dagelijkse leven van haar klanten en de retailer verhoogt de koopkracht van haar personeel en bevordert tegelijkertijd een evenwichtiger eetpatroon voor haar personeelsleden en hun gezinnen.

Dit initiatief past perfect in de commerciële strategie van Delhaize. Met "Mee met ‘t leven" wil Delhaize het leven van mensen gemakkelijker maken. Uitgebreid klantonderzoek heeft aangetoond dat gezond leven en eten steeds belangrijker worden. Het is het doel van Delhaize om mensen te informeren en te ondersteunen bij het maken van gezonde keuzes en om deze keuzes voor zoveel mogelijk mensen betaalbaar te maken.

Delhaize, pionier met de lancering van de Nutri-Score in België, bewijst nu dat het wil dat de Nutri-Score meer is dan een label. Het neemt een duidelijk standpunt in: gezond & positief gedrag stimuleren en belonen.

Meer ambitie
Uiteraard gaat de ambitie van Delhaize veel verder. Delhaize, Unbox en de deelnemende partners willen de overheid inspireren om het voortouw te nemen en dit te integreren in het parafiscale kader. Zo kunnen Delhaize en deze partnerbedrijven dit project uitrollen naar al hun personeelsleden via de Unbox technologie. Delhaize kan op die manier van Nutri-Score de wegwijzer maken die iedereen gebruikt op zijn weg naar een gezonder en evenwichtiger voedingspatroon.
Het pilootproject zal geëvalueerd worden na drie maanden. Als het succesvol is, zal Delhaize de mogelijkheid bestuderen om dit proces te integreren in haar bestaande ucoins-platform, aangedreven door Unbox.

Gerelateerde artikels

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt

Actueel

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy