Delhaize schenkt 15.308 euro aan Berrefonds


Delhaize, Stad Antwerpen en de Antwerpse Brouw Compagnie sloegen een jaar geleden de handen in elkaar om een gloednieuw bier te creëren. Samen met 15 medewerkers en 20 klanten van Delhaize brouwden ze het lokale bier Tournée Antwerpen. De uitverkorenen bepaalden samen met de Antwerpse Brouw Compagnie de smaak van het bier dat Delhaize gedurende een jaar heeft verkocht in zijn Antwerpse winkels.

Schepen voor Middenstand Koen Kennis: ‘Ik ben hier van bij de start bij betrokken geweest, en daar ben ik best trots op. Niet alleen omdat de stad samen met Delhaize en de Antwerpse Brouw Company een nieuw speciaalbier brouwden, maar ook omdat we hiermee ook een goed doel kunnen steunen.’

Mooie opbrengst
Een jaar na de lancering wordt de actie afgesloten. Maar liefst 15.308 clips (4 flesjes) werden aan de man of vrouw gebracht. Dat wil zeggen dat Delhaize een cheque van maar liefst 15.308 euro overhandigt aan het Berrefonds.

“Dankzij acties zoals deze van Delhaize in samenwerking met Stad Antwerpen kunnen we jaarlijks meer dan 1000 ouderparen ondersteunen bij het verlies van hun baby of opgroeiend kind. Via onder andere het gratis schenken van herinnerings- en koesterkoffers proberen we ouders in hun verdriet bij te staan. We zijn dan ook trots dat onze organisatie ondersteund wordt door deze mooie actie en we zijn dan ook heel blij met de opbrengst die we zullen gebruiken voor onze dagelijkse werking. In december zullen er opnieuw 2000 koffertjes geproduceerd worden om ouders te begeleiden bij deze moeilijke momenten. Het Berrefonds zal deze gift graag gebruiken om deze grote kost te betalen.”, zegt Christine Vandenhole, oprichtster van het Berrefonds.

Unieke samenwerking tussen klanten en medewerkers
Nooit eerder liet een supermarkt in België bier brouwen waarvan de smaak werd bepaald door haar klanten. Dankzij het organiseren van een wedstrijd om brouwer voor één dag te worden, kregen enkele klanten en medewerkers de unieke kans om deel te nemen aan dit project. “Wanneer Delhaize ons contacteerde met de vraag of we dit project mee wilden ondersteunen, waren we onmiddellijk enthousiast. Als onafhankelijke Antwerpse brouwerij zetten we onze schouders graag mee onder een lokaal goed doel. Het feit dat we dit samen brouwen met bierliefhebbers is een unieke ervaring!” zegt Johan Van Dyck van de Antwerpse Brouw Compagnie.

Het Berrefonds
Met dit soort van projecten wil Delhaize ook een rol spelen in het ondersteunen van organisaties die mensen hulp en ondersteuning bieden in moeilijke tijden, het Berrefonds is zo een organisatie. Hun missie: steun bieden aan ouders die een kindje hebben verloren. Zij bieden ondermeer een herinneringsdoos, koesterkoffer, praatgoepen en goede nazorg om de ouders zo goed als mogelijk te ondersteunen tijdens die moeilijke periode. Sinds kort werkt het Berrefonds ook aan een aanbod voor ouders die heel plots hun kind moeten afgeven dat al wat ouder is. Dit alles doen ze door verschillende projecten uit te werken waarin het koesteren van een kindje centraal staat.

 

Gerelateerde artikels

Buurtsuper.be reageert in Trends en op Kanaal Z op stuntpromoties
Worden jullie Buurtsuper van het jaar 2024?
Vlaams voedingsgedrag ontrafeld

Actueel

Buurtsuper.be reageert in Trends en op Kanaal Z op stuntpromoties
Worden jullie Buurtsuper van het jaar 2024?
Vlaams voedingsgedrag ontrafeld
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy