Frans Muller, CEO Ahold Delhaize: "3% winstmarge over drie jaar"

Nieuws

In De Tijd van donderdag 9 mei verscheen een interview met Frans Muller, CEO van Ahold Delhaize, over de eerste kwartaalcijfers van de groep. De omzet van de Belgische keten Delhaize daalde in de eerste drie maanden 2,2% naar 1,2 miljard euro.

De winkels waren in het eerste kwartaal van 2017 meer dagen open en konden profiteren van de aanloop naar Pasen. Maar toch daalde de omzet dit jaar met 0,3%. De keten verloor 0,2 procentpunt marktaandeel. De onderliggende operationele winst bleef stabiel op 29 miljoen euro.

Muller: 'Ik kan geen prognoses geven over de evolutie in de komende maanden, maar het is onze ambitie de omzet, het marktaandeel en de winst van Delhaize te laten stijgen. Dankzij onze kortingsacties gaat het de goede kant op met onze prijsperceptie. Hij blijft bij zijn ambitie om te evolueren naar 3% winstmarge over drie jaar. In het eerste kwartaal steeg de onderliggende operationele winstmarge van 2,3 naar 2,4% van de omzet.

Delhaize introduceert nieuwe winkelconcepten, vernieuwt winkels en gaat efficiënter werken door onder andere verbeteringen die we in de logistiek hebben doorgevoerd. Buurtsuper.be heeft naar aanleiding van deze vernieuwingen in de logistiek een tevredenheidsenquête georganiseerd bij haar leden en Delhaize aangeslotenen. Zij zal die binnenkort presenteren aan de directie.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (1472)

SPAR-campagne #verder

Nieuws

Deze maand start in Nederland de nieuwe reclamecampagne van SPAR met als thema #verder. Via social media, winkelmaterialen, folders, magazines, tv en vrachtwagens, maakt Nederland kennis met waar SPAR vandaag de dag voor staat: dé winkel voor dagelijks gemak, waar de consument op elk moment van de dag vindt wat hij nodig heeft.
Lees meer ››

Bestel je Mooimakers affiches voor 31/5

Nieuws

Mooimakers, het Vlaamse initiatief tegen zwerfvuil en sluikstort van de OVAM, Fost Plus en de VVSG, is in volle voorbereiding voor haar zomercampagne. De nieuwe affiches en de nieuwe 'wobbler' kunnen nog besteld worden tot eind mei.
Lees meer ››

“Een supermarkt moet op alle vlakken sterk staan”

Nieuws

Er beweegt veel in de wereld van de supermarkten. Luc Bormans weet er alles van. Hij beheert niet alleen drie Delhaize-winkels in Namen, hij staat ook al twee jaar aan het hoofd van Aplsia, de vereniging van franchisenemers. In ons Super magazine lees je een gesprek met hem over de troeven en uitdagingen van de sector.
Lees meer ››