Franse Carrefour test betaling op basis van gezichtsherkenning


De winkel is ongeveer vijftig vierkante meter groot en bedoeld als laboratoriumwinkel. De bewegingen van medewerkers van Carrefour die hier winkelen, worden in de gaten gehouden met camera’s en sensoren.

De Franse supermarktketen wil ervoor zorgen dat aankopen automatisch van de rekening van de klant gaan, waardoor kassa’s en barcodes overbodig worden. Het assortiment in de winkel is gericht op snacks en snelle maaltijden.

In december was al bekend dat Carrefour het nieuwe winkelconcept zou lanceren. In samenwerking met het bedrijf Tencent experimenteerde de supermarktketen al eerder met een testwinkel, waar ook met gezichtsherkenning betaald kan worden. Eerder dit jaar opende Carrefour bovendien een kassaloos winkelconcept waarbij de producten niet in de gebruikelijke schappen liggen, maar in automaten.

Gerelateerde artikels

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt

Actueel

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy