'Fysieke supermarkt blijft populair bij Nederlandse consument'


55 procent van de consumenten verwacht volledig trouw te blijven aan de fysieke supermarkt. Dit aantal slinkt echter wel: in 2018 was dit nog 61 procent. Verder laat het onderzoek zien dat dertien procent denkt in de toekomst een deel van zijn boodschappen online te doen, terwijl 27 procent zichzelf heel af en toe levensmiddelen online ziet bestellen.

Dat online boodschappen doen in opkomst is, blijkt uit het onderzoek. Deed vier jaar geleden dertien procent van de consumenten hun boodschappen ‘wel eens’ online, in 2019 is dit percentage gestegen naar een kwart. Het marktaandeel van Albert Heijn is hierin met 46 procent het grootst, gevolgd door Jumbo (26 procent) en Picnic (negentien procent).

‘Shoppers letten online beter op hun portemonnee dan in de supermarkt’, zo meldt het onderzoek. Bijna zestig procent geeft aan online minder impulsaankopen te doen dan in de fysieke winkel. Daarnaast zegt 55 procent online meer bewust te zijn van het geld dat ze uitgeven en is 47 procent online minder geneigd nieuwe producten of merken te proberen dan in de winkel.

Bron: retailnews.nl

Gerelateerde artikels

Frankrijk wil krimpflatie aanpakken
Sleutel mee aan de workforce managementtool van bookU
Vanaf 2025 verplichting om zonnepanelen te plaatsen

Actueel

Frankrijk wil krimpflatie aanpakken
Sleutel mee aan de workforce managementtool van bookU
Vanaf 2025 verplichting om zonnepanelen te plaatsen
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy