Goedkopere mobiele betalingen op komst

Nieuws

Bancontact, dat in België zo'n 16 miljoen bankkaarten in omloop heeft, lanceert samen met Payconiq een nieuwe betaalapp. Met die app zal je makkelijk en contactloos kunnen betalen in winkels en horecazaken. Door een fusie van vorig jaar behoren Bancontact en Payconiq nu tot hetzelfde bedrijf.

De app wordt ondersteund door twintig banken en zal in ons land meteen 290.000 contactpunten krijgen. Bancontact heeft in België een zeer grote gebruikersgroep. Wanneer al deze kaarthouders ook mobiele betalers worden, creëert dat grote mogelijkheden voor de app.

Vooral winkeliers lijken trouwens een goede zaak te doen met de nieuwe app. Momenteel kun je in veel winkels met het klassieke Bancontact betalen, maar de kosten daarvoor lopen, zeker voor kleine handelaars, flink op. Ze staan in voor de transactiekosten, maar moeten daarnaast ook een terminal kopen of huren. “Met 6 eurocent per transactie is Payconiq maar half zo duur als Bancontact", zegt Lieven Cloots van UNIZO. "Maar Payconiq heeft niet zoveel gebruikers en is alleen goed gekend bij jongeren. Nu wordt het goedkopere systeem automatisch verdeeld over veel meer mensen. Vandaar dat we het sterk steunen."

 

 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (1333)

Hoe evolueert de rentabiliteit van jouw buurtsuper?

Nieuws

Financieel expert Luc Roesems maakte in opdracht van Buurtsuper.be een analyse van de jaarrekeningen van 400 zelfstandige supermarkten over de laatste drie jaar. In deze infosessies - een per enseigne - kan je de resultaten van jouw buurtsuper benchmarken met die van je collega's.
Lees meer ››

Nieuwe fiscaalvriendelijke verloning

Nieuws

Op 1 januari 2018 deed de 'winstpremie' zijn intrede in uitvoering van het zomerakkoord. Met de winstpremie kan je een deel van je winst als bonus toekennen aan je werknemers. Dit is een fiscaalvriendelijke verloning.
Lees meer ››

Mr. Georges, topkwaliteit in de supermarkt

Nieuws Winkelopeningen

Eataly en Whole Foods Market zijn concepten die met een exclusief aanbod in respectievelijk Italiaanse en organische producten wereldwijd succes kennen. Medio 2018 werd met Mr. Georges een Belgische tegenhanger van dit shop-in-shopconcept gelanceerd. We mochten voor Super magazine dit unieke concept voor jullie voorproeven.
Lees meer ››