HelloFresh is voorbij de miljard omzet, maar blijft verliesgevend

Nieuws

HelloFresh heeft zijn omzet vorig jaar met zo’n 41 procent zien toenemen. De Duitse maaltijdboxaanbieder komt uit op een omzet van bijna 1,3 miljard euro, zo blijkt uit de voorlopige jaarcijfers.

Het afgelopen kwartaal telde HelloFresh voor het eerst meer dan twee miljoen actieve klanten. In de laatste drie maanden van het jaar werden wereldwijd 54,7 miljoen maaltijden bezorgd, wat een groei van 38,4 procent betekent ten opzichte van een jaar eerder.

Met de omzetgroei overtreft HelloFresh zijn eigen verwachtingen. In de Verenigde Staten is ruim 732 miljoen omzet geboekt, terwijl de internationale omzet boven de 543 miljoen euro ligt.

Buiten de Verenigde Staten was de maaltijdboxaanbieder voor het eerst het hele jaar winstgevend. Dat wil zeggen dat de aebitda uitkwam tussen de dertien en vijftien miljoen euro. In de Verenigde Staten is die echter 33 tot 35 miljoen negatief. Over het hele jaar is er een tekort van maximaal 58 miljoen, tegenover 70,1 miljoen euro een jaar eerder. Welk bedrag er daadwerkelijk onder de streep staat, is niet bekend.

HelloFresh heeft naar eigen zeggen ‘een zeer gezonde balans’. Aan het eind van 2018 was er geen bankschuld, was er 194 miljoen euro in kas en is er nog een ongebruikte kredietfaciliteit van tachtig miljoen euro.

Bron: retailtrends.nl

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (1333)

Hoe evolueert de rentabiliteit van jouw buurtsuper?

Nieuws

Financieel expert Luc Roesems maakte in opdracht van Buurtsuper.be een analyse van de jaarrekeningen van 400 zelfstandige supermarkten over de laatste drie jaar. In deze infosessies - een per enseigne - kan je de resultaten van jouw buurtsuper benchmarken met die van je collega's.
Lees meer ››

Nieuwe fiscaalvriendelijke verloning

Nieuws

Op 1 januari 2018 deed de 'winstpremie' zijn intrede in uitvoering van het zomerakkoord. Met de winstpremie kan je een deel van je winst als bonus toekennen aan je werknemers. Dit is een fiscaalvriendelijke verloning.
Lees meer ››

Mr. Georges, topkwaliteit in de supermarkt

Nieuws Winkelopeningen

Eataly en Whole Foods Market zijn concepten die met een exclusief aanbod in respectievelijk Italiaanse en organische producten wereldwijd succes kennen. Medio 2018 werd met Mr. Georges een Belgische tegenhanger van dit shop-in-shopconcept gelanceerd. We mochten voor Super magazine dit unieke concept voor jullie voorproeven.
Lees meer ››