HelloFresh is voorbij de miljard omzet, maar blijft verliesgevend


Het afgelopen kwartaal telde HelloFresh voor het eerst meer dan twee miljoen actieve klanten. In de laatste drie maanden van het jaar werden wereldwijd 54,7 miljoen maaltijden bezorgd, wat een groei van 38,4 procent betekent ten opzichte van een jaar eerder.

Met de omzetgroei overtreft HelloFresh zijn eigen verwachtingen. In de Verenigde Staten is ruim 732 miljoen omzet geboekt, terwijl de internationale omzet boven de 543 miljoen euro ligt.

Buiten de Verenigde Staten was de maaltijdboxaanbieder voor het eerst het hele jaar winstgevend. Dat wil zeggen dat de aebitda uitkwam tussen de dertien en vijftien miljoen euro. In de Verenigde Staten is die echter 33 tot 35 miljoen negatief. Over het hele jaar is er een tekort van maximaal 58 miljoen, tegenover 70,1 miljoen euro een jaar eerder. Welk bedrag er daadwerkelijk onder de streep staat, is niet bekend.

HelloFresh heeft naar eigen zeggen ‘een zeer gezonde balans’. Aan het eind van 2018 was er geen bankschuld, was er 194 miljoen euro in kas en is er nog een ongebruikte kredietfaciliteit van tachtig miljoen euro.

Bron: retailtrends.nl

Gerelateerde artikels

Frankrijk wil krimpflatie aanpakken
Sleutel mee aan de workforce managementtool van bookU
Vanaf 2025 verplichting om zonnepanelen te plaatsen

Actueel

Frankrijk wil krimpflatie aanpakken
Sleutel mee aan de workforce managementtool van bookU
Vanaf 2025 verplichting om zonnepanelen te plaatsen
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy