Jumbo mikt op mix supermarkt, takeaway én restaurant

Nieuws

De Belgische plannen van Jumbo krijgen weer wat meer vorm. Met grote foodmarket-achtige winkels” zal de Nederlandse supermarktketen Jumbo België trachten te veroveren. Dat was immers de boodschap die Jumbo topman Frits van Eerd deze week had voor een ondernemerspubliek.

De eerste winkels staan gepland voor eind 2019. De formule  is momenteel in België nog niet uitgeprobeerd, tenminste toch nog niet op grote schaal: supermarkt + restaurant + toonbanken met warme bereidingen om mee te nemen. Het is een concept dat Buurtsuper.be nochtans tijdens één van zijn inspiratiereizen in het buitenland meermaals tegenkomt. Met de foodmarkets heeft Jumbo een potentieel goudhaantje in handen. “In België bestaat dat winkelconcept nog niet echt”, aldus Gino Van Ossel. “Zeker de traiteurafdeling kan verschillende nichemarkten aanboren. Denk maar aan de Indonesische keuken: in België is die vrijwel onbestaande, maar in Nederland hebben ze er veel ervaring mee door het koloniale verleden.” Jumbo heeft volgens de woordvoerder momenteel enkele tientallen winkelruimtes op het oog met een aanpak die zal afgestemd worden op de wensen van de consument.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (1333)

Hoe evolueert de rentabiliteit van jouw buurtsuper?

Nieuws

Financieel expert Luc Roesems maakte in opdracht van Buurtsuper.be een analyse van de jaarrekeningen van 400 zelfstandige supermarkten over de laatste drie jaar. In deze infosessies - een per enseigne - kan je de resultaten van jouw buurtsuper benchmarken met die van je collega's.
Lees meer ››

Nieuwe fiscaalvriendelijke verloning

Nieuws

Op 1 januari 2018 deed de 'winstpremie' zijn intrede in uitvoering van het zomerakkoord. Met de winstpremie kan je een deel van je winst als bonus toekennen aan je werknemers. Dit is een fiscaalvriendelijke verloning.
Lees meer ››

Mr. Georges, topkwaliteit in de supermarkt

Nieuws Winkelopeningen

Eataly en Whole Foods Market zijn concepten die met een exclusief aanbod in respectievelijk Italiaanse en organische producten wereldwijd succes kennen. Medio 2018 werd met Mr. Georges een Belgische tegenhanger van dit shop-in-shopconcept gelanceerd. We mochten voor Super magazine dit unieke concept voor jullie voorproeven.
Lees meer ››