Jumbo vergroot marktaandeel in Nederland tot +21%


De belangrijkste uitdager van de Albert Heijn-supermarkten van Ahold Delhaize in Nederland vergroot zijn marktaandeel tot meer dan 21 procent. Jumbo plantte dit jaar zijn vlag in ons land, met de opening van vestigingen in Pelt, Rijkevorsel en Lanaken in november en december.

"De entree op de Belgische markt is succesvol verlopen", stelt Jumbo in een persbericht. Het familiebedrijf verwijst naar 'veel positieve klantenreacties en omzetten die ver boven de verwachting liggen'. Details geeft de groep niet. De Nederlanders bevestigen ook hun voornemen om volgend jaar 12 tot 15 nieuwe Belgische winkels te openen.

Bij de Jumbo Groep Holding klom de omzet naar 8,7 miljard euro. In die cijfers zitten ook de restaurantketen La Place en enkele overgenomen winkels onder het logo EMTE, die nog niet zijn omgebouwd tot Jumbo. Voor 2020 mikt Jumbo op verdere groei, onder meer door de overname van 17 HEMA-winkels, die zullen worden omgebouwd, en de overname van de biologische groothandel Udea. CEO Frits van Eerd verwacht dat Jumbo in 2021 de kaap van 10 miljard euro omzet kan ronden.

Gerelateerde artikels

Carrefour Market Ekeren springt mee op de kar van e-commerce
Betalingen met gsm goedkoper voor handelaars dan de kaart
Nooit meer een harde of overrijpe avocado

Actueel

Carrefour Market Ekeren springt mee op de kar van e-commerce
Betalingen met gsm goedkoper voor handelaars dan de kaart
Nooit meer een harde of overrijpe avocado
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy