‘Ken je Klant Dag': focus op je sterkste troef!


In die context gaf Buurtsuper.be, naar aanleiding van de imagocampagne ‘Samen bouwen aan een superbuurt’, bezoekers op de campagnewebsite de mogelijkheid om een compliment achter te laten. Het marketingbureau ‘Marketing Development’ heeft alle 3.000 commentaarstukjes geanalyseerd en geclusterd. Op die manier is er een ‘complimentenanalyse’ ontstaan waaruit bleek dat bijna 1/3 van alle complimenten betrekking heeft op het winkelpersoneel.

Wanneer je in een consumentenonderzoek focust op je meest tevreden klanten, dan krijg je een scherper beeld van wat precies de USP (Unique Selling Propositon) van jouw buurtsuper is. Dus, wanneer je geconfronteerd wordt met een overaanbod aan winkels, is het misschien lucratiever om je te concentreren op je sterkste punt… En welke dag is daar beter voor dan de ‘Ken je Klant Dag’! 

Gerelateerde artikels

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt

Actueel

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy