Lagere prijzen als vervaldatum nadert

Nieuws Productnieuws

De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn test een computergestuurd systeem van dynamische prijsverlagingen, om voedselverspilling tegen te gaan. Hoe korter de houdbaarheid, hoe groter de korting.

Een algoritme houdt evenwel niet alleen rekening met de houdbaarheidsdatum, maar ook met het weer, de voorraad, het verkoopverloop en aanbiedingen. Een elektronisch prijskaartje kan dan steeds de laatste korting afficheren, zodat er aan het einde van de dag geen onverkoopbare waren, waarvan de houdbaarheidsdatum verlopen is, in de rekken liggen

Bron: De Morgen

Lees ook ›› Alle producten (2289)

Hoe rendabel zijn zelfstandige supermarkten?

Nieuws

Tijdens de coronacrisis hebben veel buurtsupermarkten mooie omzetcijfers neergezet. Maar verkoopcijfers zeggen niet alles. En wat als straks de coronastorm weer gaat liggen? Luc Roesems, bedrijfseconomisch expert bij PMO cvba voert jaarlijks een rendabiliteitsanalyse uit bij zelfstandige buurtsupermarkten. Hij legt een aantal pijnpunten bloot.
Lees meer ››