Lagere prijzen als vervaldatum nadert

Nieuws Productnieuws

De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn test een computergestuurd systeem van dynamische prijsverlagingen, om voedselverspilling tegen te gaan. Hoe korter de houdbaarheid, hoe groter de korting.

Een algoritme houdt evenwel niet alleen rekening met de houdbaarheidsdatum, maar ook met het weer, de voorraad, het verkoopverloop en aanbiedingen. Een elektronisch prijskaartje kan dan steeds de laatste korting afficheren, zodat er aan het einde van de dag geen onverkoopbare waren, waarvan de houdbaarheidsdatum verlopen is, in de rekken liggen

Bron: De Morgen

Lees ook ›› Alle producten (1637)

Contactloos betalen is de toekomst

Nieuws

De meerderheid van de Belgen betaalt zijn (kleine) aankopen nog altijd met cash geld. Dat bleek afgelopen voorjaar uit een enquête van Febelfin, de federatie van de banksector. Volgens dezelfde studie, betaalt 90 % van de Belgen nochtans liever met een kaart of een betaalapp. De omslag is dus volop bezig.
Lees meer ››