Lagere prijzen als vervaldatum nadert

Nieuws Productnieuws

De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn test een computergestuurd systeem van dynamische prijsverlagingen, om voedselverspilling tegen te gaan. Hoe korter de houdbaarheid, hoe groter de korting.

Een algoritme houdt evenwel niet alleen rekening met de houdbaarheidsdatum, maar ook met het weer, de voorraad, het verkoopverloop en aanbiedingen. Een elektronisch prijskaartje kan dan steeds de laatste korting afficheren, zodat er aan het einde van de dag geen onverkoopbare waren, waarvan de houdbaarheidsdatum verlopen is, in de rekken liggen

Bron: De Morgen

Lees ook ›› Alle producten (1774)

Delhaize hernieuwt samenwerking met Actiris

Nieuws

Brussel - De Brusselse minister van Tewerkstelling en Beroepsopleiding Bernard Clerfayt en Delhaize hernieuwen de samenwerking tussen Delhaize en de openbare diensten voor tewerkstelling, Actiris, en opleiding, Bruxelles Formation en de VDAB Brussel. De gezamenlijke doelstelling is om de Brusselaars nieuwe kansen te bieden op de arbeidsmarkt en zo het aantal Brusselaars met een baan te verhogen.
Lees meer ››