Mooimakers' strijd tegen het nieuwe zwerfvuil: handschoenen en mondmaskers

Nieuws

Handschoenen, mondmaskers, papieren zakdoekjes ... ze ontsieren steeds meer het straatbeeld. Wil je er ook iets aan doen? Dat kan! In de webwinkel van Mooimakers vind je het nodige campagnemateriaal.

Maandag 11 mei openden ook alle winkels terug de deuren en werd het dragen van mondmaskers sterk aangeraden op plaatsen waar je niet voldoende afstand kan bewaren. Voor Mooimakers een goed moment om nogmaals met aandrang te vragen om je afval in een openbare vuilnisbak te gooien of mee naar huis te nemen en het daar bij je restafval te gooien.

Social media 
Zie je in de omgeving van jouw winkel ook dit soort zwerfvuil en wil je er iets aan doen? In de 
webwinkel van Mooimakers vind je een downloadpakket met berichten om te delen op je eigen sociale media. 

Instructiefilmpje
Omdat er onduidelijkheid was over in welke vuilnisbak je gebruikte handschoenen of mondmaskers gooit, heeft Mooimakers een instructiefilmpje gemaakt. Het legt duidelijk uit hoe je je gebruikte handschoenen veilig kan opbergen en in welke vuilnisbak handschoenen, mondmaskers en zakdoekjes terecht kunnen. Ook dit filmpje kan je gebruiken om je klanten te informeren! Klik hier om het te delen. 

Affiches en wobblers
Voor de handelaars en bedrijven zijn er ook affiches en wobblers die er moeten voor zorgen dat het andere verpakkingsmateriaal ook niet in zwerfvuil verandert. Dit pakket is ook te bestellen in de webwinkel van Mooimakers.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2361)

AH, Jumbo en Plus introduceren 'slimme' displays

Nieuws

Albert Heijn, Jumbo en Plus introduceren deze week 'slimme displays' van het bedrijf Pure Value in hun filialen. Het zou gaan om de zogenoemde duurzame en herbruikbare Proteus-productdisplay, die de huidige wegwerpdisplays moet vervangen. Zeventig procent van de Nederlandse supermarkten zou de nieuwe displays deze week introduceren.
Lees meer ››

Steun voor Pink Ribbon van Carrefour

Nieuws

Carrefour sluit zich dit jaar opnieuw aan bij de acties van Pink Ribbon, een organisatie die zich richt op het vergroten van het bewustzijn rond borstkanker. Er zullen consumentenacties in de winkels plaatsvinden en Carrefour-medewerkers stappen mee in De Roze Mars.
Lees meer ››