Nieuw recept voor Fuze Tea

Nieuws Productnieuws

Twee jaar na zijn lancering krijgt Fuze Tea een nieuw recept en duurzamere petflessen uit 100% gerecycleerd plastic. Waar vroeger gebruik gemaakt werd van gedroogd theepoeder, zal Fuze Tea nu gemaakt worden van geïnfuseerde thee, dus gebrouwen van theeblaadjes en daarna geconcentreerd.

Exact twee jaar na de introductie van Fuze Tea in België en Luxemburg kondigt het merk aan dat het volledige niet-bruisende gamma een nieuw recept met geïnfuseerde thee krijgt. 

Door geïnfuseerde thee te gebruiken in plaats van gedroogd theepoeder krijgt de ijsthee een natuurlijkere uitstraling. Bezinksels of kleurverandering zijn daar ‘natuurlijke’ gevolgen van. Op de nieuwe verpakking zullen ook theeblaadjes te zien zijn zodat het voor de consument duidelijk is dat geïnfuseerde thee gebruikt wordt. Fuze Tea blijft zijn thee net zoals voordien uitsluitend inkopen bij RainForest Alliance CertifiedTM-theeproducenten, dus duurzaam ingekocht.

De Fuze Tea verpakking wordt ook aangepakt en verduurzaamd. Vanaf 2020 zijn de petflessen van Fuze Tea gemaakt van 100% gerecycleerd plastic (rpet). De flessen worden volledig transparant gemaakt, zodat ze eenvoudiger tot nieuwe flessen gerecycleerd kunnen worden. Dit geldt voor ruim 35 miljoen flessen per jaar, wat zal resulteren in een besparing van 725.000 kilo nieuw plastic per jaar in België. Alle verpakkingen zijn en blijven 100% recycleerbaar, dus ook het label en de dop. 

Lees ook ›› Alle producten (2361)

AH, Jumbo en Plus introduceren 'slimme' displays

Nieuws

Albert Heijn, Jumbo en Plus introduceren deze week 'slimme displays' van het bedrijf Pure Value in hun filialen. Het zou gaan om de zogenoemde duurzame en herbruikbare Proteus-productdisplay, die de huidige wegwerpdisplays moet vervangen. Zeventig procent van de Nederlandse supermarkten zou de nieuwe displays deze week introduceren.
Lees meer ››

Steun voor Pink Ribbon van Carrefour

Nieuws

Carrefour sluit zich dit jaar opnieuw aan bij de acties van Pink Ribbon, een organisatie die zich richt op het vergroten van het bewustzijn rond borstkanker. Er zullen consumentenacties in de winkels plaatsvinden en Carrefour-medewerkers stappen mee in De Roze Mars.
Lees meer ››