Nieuw VLAM-campagne voor bio


Sinds 1 januari is VLAM gestart met de uitwerking van een gloednieuwe campagne voor bioproducten. Deze campagne wordt voor 30% gefinancierd met sectorbijdragen, de overige 70% (bijna 605 000 euro) komt van Europa. De campagne zal drie jaar lopen.

De nieuwe campagne haakt in op de basis die de voorbije jaren is gelegd. VLAM wil meer consumenten vaker voor bio doen kiezen door hem/haar te informeren over de vijf troeven van bio: lekker puur, gezond genieten, goed voor het milieu, vriendelijk voor dieren en 100% toekomst. De focus ligt op bioproducten van bij ons.

Er wordt gewerkt via 3 kanalen: tv, online en biospeciaalzaken.

TV
In juni wordt een nagelnieuwe tv-spot gelanceerd op de Vlaamse zenders één en Vier. Daarin vertelt een bioproduct over zijn levensweg en over de zorg waarmee alles gebeurt op een biobedrijf. De knappe beelden die hiervoor worden opgenomen in verschillende Vlaamse biobedrijven illustreren de samenvattende zin van de spot ‘de mooiste producten vertellen het schoonste verhaal’. De spot besluit met de signatuur ‘Kies eens wat vaker bio. Met een biografie uit Europa.’
Er zal ook een verkorte versie van de tv-spot lopen via online video.

Opnames op verschillende tijdstippen doorheen het jaar laten toe vier verschillende tv-spots te maken, waarin het typische van een bepaald seizoen getoond kan worden.
In 2020 zijn er 2 campagnegolven voorzien op tv: in juni en september. In 2021 en 2022 zullen er 3 campagnegolven zijn.

Online
Het onlineplatform allesoverbio.be is de uitvalsbasis voor alle communicatie over bio en zal ook in 2020 volop worden ingezet. Het platform bevat een schat aan inhoudelijke en feitelijke info over bio, verhalen en video’s over producenten, verwerkers en bioliefhebbers. Het bezoek aan deze site wordt gevoed door een online campagne met video, bannering en communicatie via Facebook en Instagram. Het materiaal van de tv-spot wordt optimaal benut. Er zullen elk jaar 6 verschillende video’s van 2 minuten worden gemonteerd die verhalen brengen vanuit het standpunt van de bioproducent, het bioproduct of de biokoper.

Verkooppunten
Het is belangrijk dat een campagne ook op de biospeciaalzaken zichtbaar is. Daar wordt immers de aankoopbeslissing genomen en worden de eerdere contactmomenten met de campagne herinnerd. VLAM voorziet twee maal per jaar een affiche met de campagneboodschap voor de speciaalzaken.

Zomer vol bio
Ook na de tv-campagne in juni stopt de promotiemachine van VLAM voor bio niet. In de zomer trekt VLAM de kaart van de festivals en strijkt de biocampagne in aangepaste versie neer op diverse festivals.

Gerelateerde artikels

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt

Actueel

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy