Nieuwe prijzenslag in voorjaar 2019?


Dat is weliswaar te danken aan, onder meer, de opening van nieuwe winkels. Voor Okay rekent Colruyt op zes nieuwe winkels per jaar en op een totaal van 180 terwijl het er nu 135 zijn. Colruyt Groep profiteerde ook van het feit dat de consumenten in de bestaande winkels meer kochten en dat er een minder hevige prijzenslag was. Het voorbije jaar werd Colruyt geconfronteerd met stevige prijsconcurrentie zoals de 1+1 promoties van Ahold Delhaize.

"Die concurrentiële druk is sinds de tweede jaarhelft van vorig jaar afgenomen, zowel qua aantal als qua intensiteit", gaf Marc Hofman van Colruyt gisteren aan. Behalve een behoorlijke groei kan Colruyt ook uitpakken met stevige resultaten. Dankzij een strikte kostencontrole en minder promotionele druk zag Colruyt Groep de bedrijfswinst met 9,2% stijgen tot 253 miljoen euro. Aan elke winkelkar van 100 euro verdient Colruyt 5,5 euro. Voor de komende maanden ziet Colruyt echter geen economisch herstel optreden en verwacht dat de concurrentie opnieuw zal toenemen met inbegrip van een nieuwe prijzenslag. 

Gerelateerde artikels

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt

Actueel

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy