Omzetgroei en marge blijven pijnpunt bij Delhaize


Het kwartaalrapport van Ahold Delhaize leert dat de Belgische supermarkten het moeilijk blijven hebben. Ogenschijnlijk was er weer groei deze zomer: over het derde kwartaal rapporteerde Delhaize 2 procent hogere verkopen in de winkels die minstens een jaar open zijn. Maar gezuiverd voor het grotere aantal werkdagen - de nationale feestdag viel dit jaar op een zondag - was er opnieuw een krimp met 0,6 procent. Delhaize claimt wel marktaandeel gewonnen te hebben in het derde kwartaal. Bovendien blijven de kortingen die de keten toepast om klanten over de streep te trekken op de marge wegen. Afgelopen kwartaal brokkelde de winstmarge af tot 2,8 procent, van 3,2 procent een jaar eerder. Die marge blijft sinds de fusie met het Nederlandse Ahold ruim drie jaar geleden een pijnpunt, ook de groei blijft rond het nulpunt. Pieken en dalen in die verkopen vloeien meestal voort uit het feit dat er meer (of minder) werkdagen zijn.

Gerelateerde artikels

“We staan voor een copernicaanse revolutie”
Stap voor stap naar meer plantaardige voeding met halfhalf
VDAB Jobbeurs Verkoop & Horeca

Actueel

“We staan voor een copernicaanse revolutie”
Stap voor stap naar meer plantaardige voeding met halfhalf
VDAB Jobbeurs Verkoop & Horeca
cover-van-supermag-feb2024-hr.jpg

Super
MAG 1

SuperMAG nr. 1
Februari 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy