Ook Carrefour krijgt het moeilijk


Dankzij enkele nieuwe initiatieven zou het tij nu wel moeten keren, luidt het in het persbericht van de groep. Carrefour voerde afgelopen jaar al een belangrijk herstructureringsplan uit dat de keten opnieuw op het groeipad moest zetten. In België werd in januari van vorig jaar aangekondigd dat 10% van het personeel weg moest, vooral op de hoofdzetel. Ook in de hypermarkten werd ingegrepen.

Die maatregelen pasten in een breder plan van de groep, dat er voormoet zorgen dat Carrefour in 2022 5 miljard euro kruidenierswaren online verkoopt en evenveel bioproducten. Tegen volgend jaar moet de retailer wereldwijd 2 miljard euro besparen en 500 miljoen euro vastgoed verkopen. Afgelopen kwartaal steeg de groepsomzet met 2,7%, maar in Europa gaat het minder goed (-1,7%). Italië (-4,6%) en België (-3,1%) zijn de landen die het meest achteruit gaan. Delhaize liet dan weer weten dat het opnieuw marktaandeel en klanten wint en dat die evolutie zich in het vierde kwartaal van vorig jaar doorzette. In de Franse thuismarkt van Carrefour bleef de omzetdaling beperkt tot 0,1%.

Gerelateerde artikels

“Moeten op meer aanbodgedreven manier naar arbeidsmarkt kijken”
Frankrijk wil krimpflatie aanpakken
Sleutel mee aan de workforce managementtool van BookU

Actueel

“Moeten op meer aanbodgedreven manier naar arbeidsmarkt kijken”
Frankrijk wil krimpflatie aanpakken
Sleutel mee aan de workforce managementtool van BookU
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy