SOS Patat: Vergroot je omzet met diepgevroren aardappelproducten

Nieuws

Heb jij een mooi assortiment diepvriesaardappelproducten en heb je een hekel aan voedselverspilling? Zet deze producten in de kijker, verhoog de omzet in je diepvriesrayon én help mee aan het wegwerken van honderdduizenden kilo’s aardappelen.

Onze Belgische aardappelen zijn in nood. Door de coronacrisis is de vraag van de binnenlandse en buitenlandse horeca volledig weggevallen. 

Dat resulteert in een overschot van maar liefst 750.000 ton aardappelen. Om deze massale voedselverspilling tegen te gaan, organiseert VLAM in samenwerking met Too Good To Go en Buurtsuper.be de campagne SOS Patat

In juni en juli wordt de consument via een campagne op sociale media opgeroepen meer aardappelproducten uit het diepvriesassortiment te kopen.

Het is een uitgelezen kans voor jouw zaak om mee te profiteren van de media-aandacht én meer omzet te generen voor jouw diepvriesassortiment.

Hoe? Door jouw winkelassortiment van diepgevroren aardappelproducten in de kijker te zetten!

  • Bestel gratis de SOS Patat stickers via B2B@vlam.be en kleef ze op de diepvriezers met aardappelproducten.
  • Zet het assortiment van diepvriesfrietjes, kroketjes, etc. extra in de kijker, bijvoorbeeld door een groot bord vooraan in je winkel te plaatsen, interessante promoties aan te kondigen, etc. 
  • Gebruik de hashtag #sospatat op sociale media en laat aan je klanten weten dat ook jouw winkel meehelpt om voedselverspilling tegen te gaan.

Lees meer over de campagne SOS Patat

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2352)

Geen tweede lockdown!

Nieuws

Unizo start een petitie voor het 'Recht op ondernemen' in de coronacrisis. De ondernemersorganisatie wil in geen geval een herhaling van de lockdown van maart, en ziet liefst ook enkele 'niet noodzakelijke' maatregelen verdwijnen.
Lees meer ››

Duurzaam water van Danone

Nieuws Productnieuws

Het bedrijf achter de merken evian® en Volvic® is de eerste producent van gebotteld water in België dat een B CorpTM -certificaat ontvangt en dat haar twee merken onafhankelijk gecertificeerd ziet als CO2-neutraal door Carbon Trust®.
Lees meer ››

Bewuste Visweek

Nieuws Productnieuws

Van 23 tot 28 september organiseert Carrefour een festival voor 'verantwoordelijk vissen'. Met dit nieuwe initiatief sluit de retialer zich aan bij de Bewuste Visweek, een beweging gelanceerd door de onafhankelijke labels MSC (duurzame visserij) en ASC (verantwoordelijke aquacultuur).
Lees meer ››