Stel je kandidaat voor onze zwerfvuilacties!

Nieuws

Na het succes van de voorgaande jaren én in kader van onze imagocampagne, organiseren we dit najaar opnieuw enkele zwerfvuilacties. Het aantal plaatsen is beperkt dus stel je nu kandidaat.

Buurtsuper.be organiseert vanaf september opnieuw haar imagocampagne, waarbij wordt gewezen op de maatschappelijke meerwaarde van de buurtsupermarkt. Tijdens die campagne gaat ook aandacht naar de zwerfvuilproblematiek en kunnen buurtsupers een actie tegen zwerfvuil in hun buurt organiseren.

Wil jij dit jaar ook jouw steentje bijdragen? Stel je dan kandidaat!  

Wat verwachten we van jou? 

- Zoek een lokale vereniging, school, jeugdbeweging … die wil komen zwerfvuil ruimen in de buurt van jouw buurtsuper.  
- Prik een dag en uur waarop jullie samen aan de slag gaan. 

Wat voorzien wij?

- Een beloningscheque van € 250 die jij mag overhandigen aan de vereniging. 
- Het nodige materiaal (hesjes, grijpers, handschoenen, afvalzakken …) via Mooimakers, het Vlaamse initiatief tegen zwerfvuil en sluikstort van de OVAM, Fost Plus en de VVSG.
- Leuke animo op de dag van de zwerfvuilactie, in samenwerking Coca-Cola en Alken-Maes. 
- We trachten de nodige aandacht te genereren via de lokale pers en voorzien een fotograaf om de actie in beeld te brengen. 

Daarnaast bekijken we - in onderling overleg - ook de mogelijkheid om de burgemeester en/of schepen van leefmilieu te betrekken bij de actie.

Heb je interesse?
Stuur dan een mailtje naar nele.schoofs@buurtsuper.be of yannick.muls@buurtsuper.be (vanaf 13/7) met:
- voorstel van datum + tijdstip waarop je de opruimactie wil organiseren (bij voorkeur op een zaterdag in september)
- de nodige contact- en adresgegevens (van je buurtsuper en jezelf of iemand die de actie organiseert)

 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2215)

Een ‘superbuurt’ dankzij Mooimakers!

Nieuws

In aanloop van het ‘Weekend van de Klant’ organiseert Buurtsuper.be haar jaarlijkse imagocampagne. We kunnen deze campagne enkel maar organiseren dankzij de steun van onze corporate partners. Een van die zeer gewaardeerde partners is Mooimakers.
Lees meer ››

Na de uren van ... Kris Borlo

Nieuws

In de rubriek 'Na de uren' van ons Super magazine brengen we het verhaal achter de hobby van een buurtsuperuitbater. In het juni nummer is dat Kris Borloo van Spar Denderwindeke. Hij speelt op een diatonische harmonica, een typisch Alpen-instrument dat vooral in Oostenrijk bespeeld wordt.
Lees meer ››

77% wil mondmasker verplichten

Nieuws

Uit de Grote Coronastudie van de Universiteit Antwerpen blijkt dat 77% van de Belgen een mondmasker wil verplichten voor klanten in de supermarkt. 83% vindt dat het verplicht moeten worden voor personeel.
Lees meer ››