Sterke partners in bakkerijproducten: Diversi Foods en Wolf ButterBack

Nieuws

In het voorjaar werd het bedrijf Diversi Foods onderdeel van de Martin Braun groep, waartoe ook Wolf ButterBack behoort.

Opgericht in 1989, staat Diversi Foods sinds het prille begin voor authenticiteit, kwaliteit, ervaring en innovatie in bake-off, diepvries en vers binnen de bakkerijsector. In de loop der jaren is het bedrijf uitgegroeid tot een internationale totaalleverancier voor een breed gamma aan bakkerijproducten, meer bepaald in het private label segment van brood, voor retail, food service en private label. Het bedrijf heeft haar hoofdzetel in België en heeft daarnaast ook productiefaciliteiten in België, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Polen.

Wolf ButterBack produceert al meer dan 25 jaar diepgevroren bakkerijproducten van topkwaliteit met pure boter. Men engageert zich voor artisanale productie en productie met vele ambachtelijke invloeden zoals een lange rusttijd van het deeg en dit op slechts één bedrijfssite in het Zuid-Duitse Fürth. De fabrikant verkoopt zijn bakspecialiteiten met succes in heel Europa.

Samenwerking met een duidelijke strategie

De twee bedrijven zullen in de toekomst versterkt samenwerken onder de paraplu van de Martin Braun groep, terwijl ze van elkaars sterke punten profiteren.

De assortimenten van beide fabrikanten vullen elkaar perfect aan. Diversi Foods is vooral gericht op brood en broodjes, Wolf ButterBack op viennoiserie en snacks. Door samen te werken, ontwikkelt het diepvriesassortiment van de Martin Braun groep zich tot een compleet assortiment van hoogwaardige specialiteiten en kan men zo totaaloplossingen voor de klant aanbieden.

Om de samenwerking efficiënter te maken, zal Diversi Foods de verkoop overnemen van de high-end viennoiserie en snacks van Wolf ButterBack in België en Nederland. Zo zal de internationalisering van deze zusterbedrijven vergroten en versterken.

Omgekeerd zal bijvoorbeeld de verkoopsorganisatie van Wolf ButtterBack in de kernmarkten Duitsland, Oostenrijk en Italië nieuwe inkomsten genereren voor het Diversi Foods broodassortiment.

De twee bedrijven behouden hun lokale structuur en onafhankelijkheid.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (1333)

Hoe evolueert de rentabiliteit van jouw buurtsuper?

Nieuws

Financieel expert Luc Roesems maakte in opdracht van Buurtsuper.be een analyse van de jaarrekeningen van 400 zelfstandige supermarkten over de laatste drie jaar. In deze infosessies - een per enseigne - kan je de resultaten van jouw buurtsuper benchmarken met die van je collega's.
Lees meer ››

Nieuwe fiscaalvriendelijke verloning

Nieuws

Op 1 januari 2018 deed de 'winstpremie' zijn intrede in uitvoering van het zomerakkoord. Met de winstpremie kan je een deel van je winst als bonus toekennen aan je werknemers. Dit is een fiscaalvriendelijke verloning.
Lees meer ››

Mr. Georges, topkwaliteit in de supermarkt

Nieuws Winkelopeningen

Eataly en Whole Foods Market zijn concepten die met een exclusief aanbod in respectievelijk Italiaanse en organische producten wereldwijd succes kennen. Medio 2018 werd met Mr. Georges een Belgische tegenhanger van dit shop-in-shopconcept gelanceerd. We mochten voor Super magazine dit unieke concept voor jullie voorproeven.
Lees meer ››