Sweet bakery demo- en tastingstanden


Productnieuws

Ondanks een algemene trend voor ‘minder suiker’ merkt Croustico een stijgende verkoop van de zogenaamde sweet bakery producten. Consumenten verwennen zich dus nog steeds graag met iets lekker ‘on the go’. Ook voor de buurtsupers blijven deze ‘marge-rijke’ producten heel interessant om aan te bieden.   

Waar Croustico vroeger vooral werkte via standaard promoties, zet het nu meer en meer in op de beleving in de winkel. In verschillende buurtsupers vind je al een Croustico demo- of tastingstand voor de sweet bakery producten. De producten die in de kijker worden gezet zijn gevulde muffins, cakes, donuts, flappen, vlechten en mini beignets.

De stand kan gebruikt worden als verkoopsmeubel (selfservice) of als demostand (met bediening), afhankelijk van het type winkel en het tijdstip. De stand hoeft niet de hele dag bemand zijn maar tijdens piekmomenten is dit wel aan te raden. Bij de stand wordt ook een mooie verpakking geleverd zodat de klant zelf zijn 'sweet bakery' assortiment kan samenstellen.

Praktisch
Croustico verdeelde haar zoete gamma onder in subcategorieën. Per winkel doen ze een studie op maat en kijken ze welke producten goed en minder goed verkopen in jouw buurtsuper. Zo trachten ze de verkoop van de producten die wat minder verkopen, te stimuleren. Croustico zorgt voor de activatie in de winkel. Een vertegenwoordiger geeft op voorhand alle uitleg zodat jezelf of jouw winkelbedienden nadien zelf aan de slag kunnen. Heel belangrijk hierbij is de ‘storytelling’ rond de Croustico sweet bakery. Een dergelijke stand draagt zeker ook bij tot het versimago van jouw buurtsuper! 

Handige tips  

- Combineer de stand met andere ontbijtproducten zoals koffie en fruitsap. Op die manier worden klanten geïnspireerd en wordt ook de verkoop van de andere producten gestimuleerd.
- Zet de sweet bakery in de kijker in aanloop naar of tijdens het weekend. In die periodes ontbijten klanten uitgebreider.
- Zet iemand bij de stand. Die kan met passie over de producten vertellen.
- Laat klanten proeven, zet in op beleving!
- Kortingen zijn niet noodzakelijk. Klanten gaan niet meer kopen omdat er 3+1 staat als ze dit niet nodig hebben.

 

Gerelateerde artikels

Plantaardige lasagne

Come a casa

Plantaardige lasagne

2 min.
Cacaoprijzen stijgen, maar niet alle lokale chocoladeproducenten voelen dat
Boost je gezondheid en energie met de kiwi’s van Zespri

Actueel

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy