Too Good To Go in 200 Carrefour-winkels


Een partnerschap gebaseerd op gemeenschappelijke waarden bij Carrefour en Too Good To Go

Too Good To Go is een App via dewelke gebruikers 'verrassingspakketten' kunnen bestellen. Deze pakketten worden samengesteld met onverkochte producten, heerlijke en nog perfect eetbare producten die winkels en restaurants weggooien na sluitingstijd. "Vanaf het moment dat we Too Good to Go hebben ontmoet, herkenden we een geweldige kans om onverkocht voedsel te verminderen en tegelijkertijd onze maatschappelijke rol van systematische donatie aan goede doelen, zoals de voedselbanken, via de Schenkingsbeurs te behouden" zegt Pascal Léglise, Director Maatschappelijke Verantwoordelijkheid & Milieu, Kwaliteit en Duurzame Ontwikkeling bij Carrefour België.

"Een groot deel van onze winkels was direct gewonnen voor het concept en wilde het snel starten. Dit enthousiasme moedigde ons aan om het initiatief uit te breiden met 84 Hypermarkten Carrefour en Carrefour Markets. We hopen dat klanten de ontdekking van onze producten zullen waarderen door het verrassingskarakter van de aankoop en dat zij het leuk zullen vinden om terug te keren."

Jonas Malisse, de oprichter van Too Good To Go, is enthousiast over deze versterkte samenwerking met Carrefour België: "We zijn bijzonder trots op de impact die we creëren door vandaag een samenwerking met Carrefour Belgium af te sluiten. Dit geeft hoop dat ook andere actoren die zo belangrijk zijn als Carrefour, snel betrokken kunnen raken op het gebied van klimaatactie ".

Manden verkrijgbaar in 240 Carrefour-winkels in België

Vanaf 17 april stelt de Too Good To Go-app haar gebruikers in staat verrassingsmanden te bestellen die uit verschillende producten bestaan. De waarde loopt van €12 tot maximaal €15 en de verkoopprijs bedraagt € 3,99 per mandje. Ze hebben de keuze uit 240 Carrefour-winkels in België, gemakkelijk te vinden via de geolocatie die beschikbaar is via de app (Android-versie en iOS-versie).


Carrefour is een speler die tegen voedselverspilling strijdt. Deze strijd gebeurt in 4 opeenvolgende fasen:

1. Goed voorraadbeheer is een prioriteit.

2. De afprijzing van de producten die de uiterste consumptiedatum naderen, maakt het mogelijk om het aantal onverkochte producten te verminderen. Consumenten herkennen deze producten dankzij het gele etiket. Too Good To Go is een extra tool om producten in de winkel af te prijzen.

3. Al meer dan 15 jaar geeft Carrefour onverkochte producten aan voedselbanken en liefdadigheidsinstellingen. Carrefour was de eerste retailer die deze activiteiten uitvoerde via de Schenkingsbeurs, het platform voor het beheer van voedselschenkingen. Het biedt alle verenigingen toegang tot onverkochte producten en beperkt onverkochte voorraden die niet door verenigingen worden opgehaald. De deelname van Carrefour diende als inspiratie voor andere belanghebbenden om deel te nemen aan dit initiatief

4. Carrefour gooit geen voedsel in de vuilnisbak. Zelfs als de 3 voorgaande stappen onverkochte producten niet hebben voorkomen, zullen Carrefour-producten door derden worden herwerkt om er secundaire producten van te maken, zoals energie door de biomethanisatie.

De toewijding van Carrefour België aan milieu- en ethische kwesties werd dit jaar erkend: de retailer won de prijs 'CSR Professional of the Year 2018'. Deze prijs erkent de inspanningen van het bedrijf op het gebied van zijn sociale verantwoordelijkheid.

 

Gerelateerde artikels

Netwerkavond speciaalzaken bij Duroc d'Olives
“We staan voor een copernicaanse revolutie”
Stap voor stap naar meer plantaardige voeding met halfhalf

Actueel

Netwerkavond speciaalzaken bij Duroc d'Olives
“We staan voor een copernicaanse revolutie”
Stap voor stap naar meer plantaardige voeding met halfhalf
cover-van-supermag-feb2024-hr.jpg

Super
MAG 1

SuperMAG nr. 1
Februari 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy