Winkelbeleving centraal tijdens eerste Buurtsuperfeest

Events
Dit evenement gaat door op

De eerste editie van het Buurtsuperfeest was de naam feest meer dan waardig. Bij Videohouse in Vilvoorde verzamelden tweehonderd zaakvoerders van een buurtsuper en hun personeelsleden. Genietend van street food, lekkere drankjes en een energiek percussie-intermezzo, maakten de genodigden graag gebruik van de mogelijkheid tot netwerken. Thema van de avond was winkelbeleving.

Luc Ardies van Buurtsuper.be: “We zijn zeer tevreden over deze eerste editie. Onze doelen om ervaringen uit te wisselen en inspiratie op te doen zijn behaald. Het onderwerp ‘winkelbeleving’ ligt alle aanwezigen nauw aan het hart. Ze zijn er volop mee bezig. Degustaties, showcooking en versmarkten: het zijn eenvoudige ingrepen die noodzakelijk zijn om de consument te doen afstappen van het online shoppen en de thuisbelevering. De klant moet zijn vijf zintuigen in de winkel opnieuw willen inzetten. Hij moet dus geprikkeld worden.”

De buurtsuper over winkelbeleving
Heel wat buurtsupermarkten drijven al mee op de stroom van winkelbeleving, zo bijvoorbeeld Spar Eke. Zij profileren zich sinds vorig jaar als Groentevakman. Proxy Delhaize Eksel introduceerde het team ‘Masterchef’, dat het buurtgevoel met verenigingen aanwakkerde.
Erkend kaasrijper Elsen Kaasambacht uit Leuven brengt met zijn vrouw en twee zonen reisverhalen over hun bezoeken aan Europese kaasmakerijen tot in hun winkel. De Mechelse visboer Luc Vis introduceerde het marktgebeuren als winkelbeleving. “Bij ons aan het kraam heerst er een ware ambiance”, zegt Luc Vis. 

Uitreiking Super Team award
De zelfstandige uitbaters, hun familie en personeelsleden wachtten vol ongeduld op de uitreiking van de Super-Team awards. In willekeurige volgorde: de teams van Spar Lambrechts uit Glons, Proxy Delhaize uit Muizen (Mechelen), Carrefour Market uit Gooreind, Govers & Albert Heijn uit Gierle, Louis Delhaize uit Jette, C&B Alvo uit Zonhoven en Spar Colruyt uit Wespelaar. Zij kregen tijdens de afgelopen ‘Dag van de Klant’ het meeste ‘likes’ van hun klanten op een centrale Buurtsuper.be website. Elk team kreeg een mooie groepscanvas en voor elke medewerker een Bongobon overhandigd.

Buurtsuper.be wenst alle genomineerde teams veel plezier met hun award en prijzen! Wij staan graag in voor de voorbereiding van een volgend Buurtsuperfeest! Eerst op de agenda: Onze imagocampagne ‘Samen bouwen aan een superbuurt’, met als orgelpunt Weekend van de Buurtsuperklant’ op 30 september en 1 oktober.

Een uitgebreide fotoreportage vindt u hier