AD Delhaize Aalter, high-end beleving met Mr. Georges

Nieuws Winkelopeningen

Super magazine zet elke editie inspirerende buurtsupers in de kijker. Voor het februari nummer namen we een kijkje in de vernieuwde AD Aalter van Olivier Dupon en Severien Denoyette. Ze geven hun klanten een uitzonderlijke high-end beleving, onder andere dankzij shop-in-shop Mr. Georges.

AD Delhaize Aalter, high-end beleving met Mr. Georges

AD Delhaize Aalter pakte medio 2018 uit met een volledige restyling en uitbreiding van de supermarkt. Dat liet zaakvoerders Olivier Dupon en Severien Denoyette toe zich nog meer te onderscheiden als high-end supermarkt met verregaande aandacht voor klantbeleving. Onderdeel van de heropening vormde de shop-in-shop Mr. Georges. Dit kwaliteitsconcept past perfect in de toekomstvisie van het duo en betekent een echte win-win.

AD Delhaize is sinds 1994 een vaste waarde aan het Stationsplein in Aalter. De supermarkt wist zich steeds te onderscheiden van de concurrentie en deed het goed. In het voorjaar van 2017 namen Olivier Dupon en Severien Denoyette de winkel over. Het duo stortte zich meteen vol in dit verhaal en opende in juli 2018 een vernieuwde en uitgebreide versie. “De zaak was niet meer up-to-date met de hedendaagse normen en verwachtingen”, vertelt Olivier. “We werkten met verouderde installaties en de winkel had nood aan een verhoogde klantbeleving. Met onze AD Delhaize bereiken we de goede middenklasse en deze doelgroep stelt hoge eisen aan de producten en de winkelervaring. Een uitbreiding diende zich aan en we vergrootten de winkel van 1350 m2 naar 1900 m2. Daardoor konden we zones uitbreiden en toevoegen, en winkelgangen verbreden.”

Verhoogd comfort
De restyling omvatte een aangepaste ledverlichting, milieuvriendelijke frigo’s met hergebruik van de warmte, een nieuwe kassazone met zeven cashloze kassa’s en een zone voor selfscan en quickscan. Elementen die bijdragen aan het winkelcomfort van de klanten en aan een aangenamere werkomgeving voor het personeel. “We hebben circa dertig vaste medewerkers die sinds de heropening gebruikmaken van de nieuwe sociale ruimtes. Om onze efficiëntie te verhogen, zijn we zo veel mogelijk afgestapt van de stockage van droge voeding. Hiervoor werken we sinds de heropening volgens een just-in-timeformule.”

Ideale voedingsbodem voor Mr. Georges
De uitbaters hebben een aanbod van verse en exclusieve producten. De winkel heeft een eigen slagerij, een eigen bakkerij, 13 meter winkelrekken met wereldvoeding en een visafdeling met zelf verpakte vis en eigen bereidingen. In aanloop naar de heropening, en onder het mom van topkwaliteit en beleving, knoopten de zaakvoerders de eerste gesprekken aan met Lode Vande Vyvere, zaakvoerder van shop-in-shopconcept Mr. Georges. “We hebben altijd interesse voor elementen die een duidelijke meerwaarde bieden. Het concept van Mr. Georges dat ‘handpicked quality food’ biedt, past perfect bij onze visie over het winkelgebeuren van de toekomst. Mensen kopen bij ons ook ‘quality food’ en net daarin toont dit concept zich onderscheidend in de markt.”

“Samen met Lode bekeken we hoe we dit concept tot zijn volle recht konden laten komen in onze AD. Mr. Georges biedt een exclusief aanbod van Belgische producten van topkwaliteit, gericht op specifieke regio’s. Door de integratie van deze shop-in-shop hebben we onze eigen charcuterieafdeling bewust teruggeschroefd, maar merken we geen invloed op de verkoop van voorverpakte charcuterie. Bovendien werken er voor Mr. Georges erg gekwalificeerde mensen die onze klanten meenemen in de vele verhalen die dit assortiment omvat. Samen met de transparante manier van werken binnen het totale geheel, vormt dit kwaliteitsconcept een duidelijke win-win-win: voor ons, voor Mr. Georges en voor onze klanten”, besluit Olivier.

Lees hier het volledige Super magazine van februari. 

Foto's: DANN

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (1592)

Tekenen in op akkoord met Reprobel!

Nieuws

UNIZO heeft lang onderhandeld met Reprobel over een nieuw vergoedingsakkoord. Ondanks de aanmaningen van Reprobel, hebben we geadviseerd om de betaling nog uit te stellen. Buurtsuper.be leden kunnen nu gebruik maken van de ‘vroeg-boek’ voordeeltarieven. Voor kleinere ondernemingen is er zelfs nog een bijkomende korting (<10 werknemers).
Lees meer ››