Belgen meer bezig met duurzaamheid


Met duurzaamheid zijn we allemaal bezig, toch? Dat valt tegen. Wereldwijd zegt 13% van de consumenten geen interesse te hebben in duurzaamheidsaspecten, in België is dat met 18% beduidend hoger. 

De duurzaamheidsbewuste consument is grofweg onder te verdelen in vier typen. Ten eerste zijn er de milieu-idealisten. Dit zijn doorgaans mannen, jonger dan 35, die kiezen voor duurzame producten met als voornaamste doel het milieu te beschermen. Daarmee willen zij ook een voorbeeld stellen voor anderen. Ze kopen merken die duurzame productie hoog op de agenda hebben staan en hebben een scherp oog voor artikelen met een milieuvriendelijke verpakking. Een heel andere groep zijn de plasticactivisten. Deze consument, vaak vrouwen van 55 jaar en ouder, kopen producten met minder verpakkingsmateriaal en vermijden plastic waar mogelijk. Tot slot zijn er nog de groene reizigers (mannen van 35 tot 64 jaar) die kiezen voor duurzamere reismethoden en de kenniszoekers (mannen van 25 tot 34 jaar) die vooral waarde hechten aan transparantie van de producten die ze kopen.

 

Gerelateerde artikels

Infosessie: harmonisering PC's en nieuwe franchisewet
Diversiteit in de rekken én in de kantine
Delhaize Belsele

Winkelopening

Delhaize Belsele

2 min.

Actueel

Infosessie: harmonisering PC's en nieuwe franchisewet
Diversiteit in de rekken én in de kantine
Delhaize Belsele

Winkelopening

Delhaize Belsele

2 min.
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy