Centrales over retail ontwikkelingen in 2018


De centrales buigen zich alvast over het aspect e-commerce. Hoe zal e-commerce zich in België de komende jaren ontwikkelen?

Arlette Ghijsels, marketing manager van Colruyt Retails Partners Group: “Deze ontwikkeling zal zich verder doorzetten, met een hoge snelheid in non food en near food maar ook in food, weliswaar op een trager tempo.”

Baptiste van Outryve, Director PR & Corporate Communication van Carrefour: “De consument begeeft zich steeds meer online en heeft zijn verwachtingspatroon hieraan ook aangepast. Hij maakt daarbij steeds minder een onderscheid tussen de klantenproposities die hij online als in de winkel vindt en geniet. De omnichannel aanpak die Carrefour al meerdere jaren hanteert, komt hem daar tegemoet en is een garantie op de toekomst.”

Manu Suffeleers, commercieel directeur van Lambrechts: Het feit is dat in België bij benadering nog steeds maar 1% van het volume via dit kanaal wordt verkocht. Een groei zal er ontegensprekelijk komen, maar wanneer en in welke mate?”

Jan Pelgrims, directeur van Alvo: “Wij komen nog niet tot aan de enkels van het e-commerce niveau in landen zoals China. We mogen niet vergeten dat we met ongelijke wapens vechten: loonkost en bevolkingsdichtheid in de steden. Met ons landelijk karakter, onze werksteden die ’s avonds leeglopen, onze bijna even lange files, maar zonder alternatief voor fiets- en bromfietsleveringen, kunnen wij nooit dezelfde service leveren, en laat dat nu net het onderliggend doel zijn van de E-besteller: goederen thuis geleverd krijgen aan een correcte prijs, zonder enige moeite, en op een ogenblik dat het hém past, en niet wanneer een bol.com chauffeur denkt te kunnen arriveren. Logistiek en loonkost blijven onze grootste bottlenecks in dit gebeuren.”

 De volledige visie van de vijf centrales verneem je in het februarinummer van Buurtsuper.be, snel weer in aantocht!

Gerelateerde artikels

Inspiratiereis Zuid-Afrika: Kaapstad, Stellenbosch en Kapama Private Game Reserve
Netwerkavond speciaalzaken bij Duroc d'Olives
“We staan voor een copernicaanse revolutie”

Actueel

Inspiratiereis Zuid-Afrika: Kaapstad, Stellenbosch en Kapama Private Game Reserve
Netwerkavond speciaalzaken bij Duroc d'Olives
“We staan voor een copernicaanse revolutie”
cover-van-supermag-feb2024-hr.jpg

Super
MAG 1

SuperMAG nr. 1
Februari 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy