Delhaize tovert om ons meer groenten te doen eten

Nieuws Productnieuws

Slechts 5% van de Belgische bevolking eet dagelijks de aanbevolen hoeveelheid van 550 gram fruit en groenten per dag. Om dat aandeel op te trekken, legt Delhaize de komende weken tovergroentjes in de rekken.

Kinderen en jongeren scoren het laagste in het groenteverbruik: in de leeftijdscategorieën 6-17 jaar eet haast niemand dagelijks genoeg fruit en groenten. De gemiddelde groenteconsumptie bij kinderen tussen 6 en 13 jaar ligt bijvoorbeeld slechts op 100 gr., terwijl de aanbevolen hoeveelheid tussen de 250 en 300 gr. ligt. Een alarmerende vaststelling. Ouders moeten soms alles uit de kast halen om hun kinderen voldoende groenten te laten eten. Om de dagelijkse strijd tegen de ‘vieze veggies’ vaarwel te zeggen, bedacht Delhaize de ‘tovergroentjes’. De klant vindt voortaan geen wortelen meer maar ‘oranje raketten’, paprika’s worden ‘schatkistjes’ en witloof ‘drakentanden’. Het zijn slechts enkele voorbeelden van de twaalf groenten die een magische make-over krijgen en er gedurende een tiental weken zullen uitzien als tovergroentjes.

Lees ook ›› Alle producten (1382)

Interview met schrijver van hét marketingboek van 2018

Nieuws

Super magazine sprak met Rachid Lamrabat. Hij helpt bedrijven om hun marketing af te stemmen op de nieuwe consument. Zijn boek ‘Etnomarketing’ werd verkozen tot BAM Marketing Book of the Year 2018. Hij is spreker op ons marketingcongres in april. Lees hier, bij wijze van voorproefje, alvast het interview...
Lees meer ››