Eerste 'solar parking' bij Spar Lichtaart

Nieuws

In de Spar in Lichtaart kan je sinds kort je wagen parkeren onder een zogenaamde ‘solar parking’. Zero Emission Solutions werkte het project uit samen met zaakvoerder Guy Van de Poel.

“Onze supermarkt is een grote energieverbruiker", vertelt Guy. "Daarom wilden we investeren in een groene oplossing. We hebben gekozen voor een PV-installatie. Onder andere omdat de supermarkt de meeste energie verbruikt wanneer de zon ook het hardste schijnt.” Het dak boven de supermarkt met bovenliggende appartementen was echter niet ideaal voor de plaatsing van een installatie. Daarom werd gezocht naar een alternatieve oplossing en werden de zonnepanelen op een dertigtal overdekte parkings geplaatst.

Deze ‘solar parking’ is heel zichtbaar, dus goed voor het groene imago van de supermarkt én efficiënt. Het is bovendien een extra service naar de klanten. Die kunnen hun wagens nu ook overdekt parkeren. Op de parking staan ook enkele laadpalen, die verbonden zijn met de zonnepanelen.

Vragen over groene stroom? 
Buurtsuper.be leden kunnen met al hun vragen over energieaankoop, energie-efficiënte en hernieuwbare energie terecht bij Zero Emission Solutions. Het bedrijf werd door de Vlaamse overheid aangesteld als kmo-energiecoach en biedt daardoor een aantal gratis diensten aan. Interesse? Neem dan contact op met aurelie.camps@buurtsuper.be. Zij brengt je graag in contact met Zero Emission Solutions.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2361)

AH, Jumbo en Plus introduceren 'slimme' displays

Nieuws

Albert Heijn, Jumbo en Plus introduceren deze week 'slimme displays' van het bedrijf Pure Value in hun filialen. Het zou gaan om de zogenoemde duurzame en herbruikbare Proteus-productdisplay, die de huidige wegwerpdisplays moet vervangen. Zeventig procent van de Nederlandse supermarkten zou de nieuwe displays deze week introduceren.
Lees meer ››

Steun voor Pink Ribbon van Carrefour

Nieuws

Carrefour sluit zich dit jaar opnieuw aan bij de acties van Pink Ribbon, een organisatie die zich richt op het vergroten van het bewustzijn rond borstkanker. Er zullen consumentenacties in de winkels plaatsvinden en Carrefour-medewerkers stappen mee in De Roze Mars.
Lees meer ››