Nieuw bij Carrefour: ocean bags van zeeafval

Nieuws

Carrefour lanceert een nieuw assortiment zakken gemaakt van zeeafval. Het assortiment ‘ocean bags’ bestaat uit 3 modellen: een boodschappentas, een trolleytas en een opvouwbare tas.

Met de verbintenissen en concrete acties van het Act for Food-programma zet Carrefour zich in voor het recht op voedselkwaliteit voor alle consumenten. Deze zijn verzameld in 20 acties, waarvan 3 gericht zijn op de verpakkingen van het eigen Carrefour-merk. Carrefour is van plan de plastic zakjes te verwijderen die aan de kassa worden verkocht tegen 10 cent. Als alternatief biedt Carrefour andere tassen aan de kassa voor fruit en groenten in bulk: tassen gemaakt van biokatoen, jute, papier en de ocean bags, gerecycleerd uit zeeafval.

Met de principes van de kringloopeconomie in het achterhoofd heeft Carrefour zorgvuldig een assortiment herbruikbare tassen ontwikkeld, gemaakt van gerecycleerde en recycleerbare materialen. Deze nieuwe tassen zijn innovatief op drie niveaus: de manier waarop ze zijn vervaardigd, de gebruikte grondstoffen en de samenwerkingen. Ze zijn beter aangepast aan de behoeften van de klanten: zowel voor gebruik tijdens de boodschappen als voor andere gelegenheden in het dagelijks leven.

Dit gamma bestaat uit drie modellen.

- De totebag gemaakt van 100% gerecycleerd plastic verzameld in de oceanen, in samenwerking met de organisatie Seaqual. Deze reinigt de oceanen en de zeebodem. Met 10 kg plastic kan zij 100 zakken produceren. Dankzij deze samenwerking kan Carrefour actief werken op de netheid van de oceanen en de zeebodem.
- De opvouwbare tas gemaakt van gerecycleerde PET-flessen. 4 flessen worden verwerkt in een zak. Deze zal beschikbaar zijn in 2020.
- De trolleytas vervaardigd op basis van gerecycleerde materialen.

 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2361)

AH, Jumbo en Plus introduceren 'slimme' displays

Nieuws

Albert Heijn, Jumbo en Plus introduceren deze week 'slimme displays' van het bedrijf Pure Value in hun filialen. Het zou gaan om de zogenoemde duurzame en herbruikbare Proteus-productdisplay, die de huidige wegwerpdisplays moet vervangen. Zeventig procent van de Nederlandse supermarkten zou de nieuwe displays deze week introduceren.
Lees meer ››

Steun voor Pink Ribbon van Carrefour

Nieuws

Carrefour sluit zich dit jaar opnieuw aan bij de acties van Pink Ribbon, een organisatie die zich richt op het vergroten van het bewustzijn rond borstkanker. Er zullen consumentenacties in de winkels plaatsvinden en Carrefour-medewerkers stappen mee in De Roze Mars.
Lees meer ››