Steun de Winkelhier-campagne

Nieuws

8 miljard euro. Zoveel hebben we vorig jaar geïnvesteerd in het buitenland en niet in onze eigen samenleving. Investeer in jobs en mensen uit je buurt, niet in dozen uit het buitenland! Als Belgische ondernemer draag jij ook bij tot de doelen van de Winkelhier-campagne. Steun daarom deze actie en verspreid de boodschap.

Dit voorjaar lanceerde UNIZO de Winkelhier-campagne, die de consument bewust wil maken over het belang en de voordelen van lokaal kopen.

Vorige week organiseerde UNIZO een nieuwe actie, om de aandacht te vestigen op de 8 miljard euro die vorig jaar wegstroomde uit onze economie, door de massale aankopen bij buitenlandse (web)winkels. Met een indrukwekkende stapeling dozen afkomstig van pakketjes die in België geleverd werden door buitenlandse webshops werd het getal ‘8 miljard’ gevormd op de Kunstberg in Brussel.

Waarom?
Omdat we beter 8 miljard euro investeren in mensen van hier, dan in dozen uit het buitenland. De positieve effecten voor onze economie en maatschappij zijn immers enorm. Geld dat hier wordt uitgegeven wordt hier ook terug geïnvesteerd, in jobs, infrastructuur, aantrekkelijke steden, lokale verenigingen, duurzaamheid, beleving. Daarom willen we de consument aan het begin van de eindejaarsperiode oproepen om massaal te winkelhieren voor cadeautjes, feesten, outfits… en dat zowel offline als online.

Op één of andere manier draag jij als Belgische ondernemer zelf ook bij tot een van de doelen van de Winkelhier-campagne. Steun daarom de actie en verspreid de boodschap! Hoe meer we communiceren over het belang van lokaal kopen, hoe meer consumenten zich bewust worden van de voordelen van kopen bij ondernemers van hier.

Hoe? 

Deel de campagne 

Bekijk hier het filmpje van de actie op de Kunstberg 

Volg de actie via Facebook

TIP: 'Winkelhieren’ is een van de 19 genomineerden voor Woord van het Jaar 2019! Stemmen kan via https://woordvanhetjaar.vandale.be/nl

 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2361)

AH, Jumbo en Plus introduceren 'slimme' displays

Nieuws

Albert Heijn, Jumbo en Plus introduceren deze week 'slimme displays' van het bedrijf Pure Value in hun filialen. Het zou gaan om de zogenoemde duurzame en herbruikbare Proteus-productdisplay, die de huidige wegwerpdisplays moet vervangen. Zeventig procent van de Nederlandse supermarkten zou de nieuwe displays deze week introduceren.
Lees meer ››

Steun voor Pink Ribbon van Carrefour

Nieuws

Carrefour sluit zich dit jaar opnieuw aan bij de acties van Pink Ribbon, een organisatie die zich richt op het vergroten van het bewustzijn rond borstkanker. Er zullen consumentenacties in de winkels plaatsvinden en Carrefour-medewerkers stappen mee in De Roze Mars.
Lees meer ››