Supermarkt overlaten of overnemen? Maak kennis met OvernameMarkt.be

Nieuws

Wens je jouw supermarkt over te laten aan een externe overnemer (niet familiale context) of wil je zelf een supermarkt overnemen? Ben je op zoek naar een medewerkende vennoot (investeerder)? Dan kan je terecht bij OvernameMarkt.be, een initiatief van UNIZO.

Het is een open internet platform waar kandidaat-overlaters hun bedrijfsprofiel anoniem kunnen publiceren ten behoeve van kandidaat-overnemers. De kandidaat-overnemers kunnen zonder voorafgaande registratie en zonder kosten de bedrijfsprofielen op de site consulteren. Voor het opvragen van meer informatie kunnen ze gebruik maken van het contactformulier om rechtstreeks via mail in contact te treden met de aanbieder. De ‘overlater’ kan kiezen tussen twee formules: ofwel een eenvoudige publicatie van het bedrijfsprofiel en je betaalt als kandidaat verkoper € 99 + btw voor 3 maanden.

Buurtsuper.be leden genieten een korting van 25% en betalen slechts € 75 + BTW / 3 maanden. Je kan echter ook een beroep doen op een complete begeleiding van een professionele overnamebegeleider. Hij zorgt onder meer voor een professioneel opgestelde advertentie met een (anonieme) goed uitgeschreven beschrijving van zijn zaak. Bijkomend linkt de overnamebegeleider uw bedrijfsprofiel met dat van potentiële overnemers, starters en/of investeerders, geeft hij betrouwbaar en gratis online informatie over het overnameproces inclusief online tools zoals de overnamescan en de waarderingstool en tot onafhankelijk advies en introducties bij onafhankelijke professionele overnamebegeleider/expert met focus op de kmo. De vergoeding hiervoor hangt af van de situatie en wensen en wordt op voorhand onderling afgesproken.

Voor supermarkten met een transactiewaarde onder €500.000 biedt OvernameMarkt.be ook Advies op maat (zowel voor vennootschappen als eenmanszaken).

Meer info op de website 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (1469)

VLAM activiteitenverslag 2018

Nieuws

De buitenwereld kent VLAM vooral van de binnenlandse mediacampagnes voor consumenten. VLAM spreekt echter ook professionals aan: gezondheidswerkers, handelaars, winkeliers of horeca-uitbaters. Het promotiecentrum hecht steeds meer belang aan communicatie over duurzaamheid.
Lees meer ››

Wat met flexi-jobs na verkiezingen?

Nieuws

Wie minstens vier vijfde werkt of gepensioneerd is, mag een flexi-job uitoefen in de horeca, bij bakkers en slagers en in de kleinhandel. Sommige politieke partijen stellen het systeem van de flexi-jobs in vraag.
Lees meer ››