Het nieuwe normaal na corona


Coronacrisis
Trends & innovaties

De 'terugkeer naar het normale' moet volgens haar in een proces van vijf gestructureerde en goed voorbereide stappen verlopen: organisatie, herstel, herlancering, creëren van 'het nieuwe normaal' en de nieuwe regels op een duurzame manier toepassen. 

Ons gedrag is veranderd: voor sommige klanten en medewerkers zal de terugkeer naar de winkel op 11 mei een bron van angst zijn. Het is aan de winkel om hier goed mee om te gaan en te focussen op communicatie die vooral informatief en geruststellend moet zijn. 

Eens het bedrijf weer opengaat, is het tijd om op een inspirerende toon te spreken en om goed te luisteren naar de klant. Een goed evenwicht vinden tussen humor en emotie in de communicatie zal in deze fase cruciaal zijn. "De begrippen nabijheid, ligging, solidariteit zijn belangrijk, maar ook praktische en concrete oplossingen die verantwoord consumeren aanmoedigen, zullen de voorkeur krijgen boven puur commerciële campagnes", zegt Myriam Blanpain.

De consumenten zijn zich bewust van de financiële uitdagingen waar verschillende economische actoren in ons land voor staan en zijn daarom bereid om deel te nemen aan de ontwikkeling van nieuwe modellen. Biologisch, duurzaam, lokaal, convenience stores, de sociale rol van de winkel, het plezier van het winkelen in 'het echte leven' als aanvulling op het online surfen, ... dit zijn enkele van de concepten waarmee winkeliers rekening zullen moeten houden in hun klantcommunicatie.

Bron: PUB.be

Gerelateerde artikels

Dure camera’s en sensoren staan kassaloze winkel in de weg
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen
1 op 6 winkels verdwenen, aantal supermarkten blijft stijgen

Actueel

Bijverdienen wordt blijverdienen
Jumbo Rijkevorsel steunt 11 lokale verenigingen
Butterfly gazpacho

Culinaire reis naar Andalusië

Butterfly gazpacho

1 min.
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy