Online verkoop voeding stijgt

1 min.

Coronacrisis
Trends & innovaties

De coronacrisis gaf een ongeziene boost aan e-commerce. Het aantal Belgische webwinkels steeg tot zo’n 50.000, een stijging met 65 % in een jaar tijd. Toch zijn het vooral de grote buitenlandse spelers die het grootste marktaandeel wegkapen. In Vlaanderen is dat vooral Bol.com, in Wallonië Amazon. 

Het aantal productcategorieën dat online verkocht werd steeg ook. Dat geldt ook voor voedingsproducten met spelers als Hello Fresh. Deze zou hoofdzakelijk Nederlandse voedingsproducten aanbieden, waardoor er ook een impact is op onze landbouw.

Gerelateerde artikels

Dure camera’s en sensoren staan kassaloze winkel in de weg
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen
1 op 6 winkels verdwenen, aantal supermarkten blijft stijgen

Actueel

Bijverdienen wordt blijverdienen
Gezonde maaltijd van Lily’s Kitchen
Jumbo Rijkevorsel steunt 11 lokale verenigingen
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy