Thuisverbruik rood vlees en charcuterie daalt


Productnieuws
Trends & innovaties

72% verklaart 1 tot 5 keer per week vlees (rood vlees én gevogelte en wild) te eten, 19% eet vaker vlees en 9% minder vaak of nooit (Bron: iVox feb 2020). De Belg blijft dus regelmatig en bewust genieten van een stukje vlees en hij wisselt af met vis en vegetarisch.

In de aankoopbeslissing steeg het belang van het land van herkomst van 52% die dit belangrijk vonden in 2013 naar 61% in 2020 en de productiemethode steeg van 42% naar 50%. Bij diegenen die belang hechten aan het land van herkomst, heeft 96% een voorkeur voor inlands. Ze hebben een voorkeur voor inlands vlees omdat dit vaak goedkoper is, omdat het de lokale economie ondersteunt, omdat er strenge controles en hoge normen zijn, omdat het milieuvriendelijker is (onder andere minder voedselkilometers) en omdat het verser is.

Een uitgebreidere toelichting over het thuisverbruik van vers vlees en van vleeswaren in 2019 inclusief grafieken vindt u op vlam.be/kennisbank.

Gerelateerde artikels

Butterfly gazpacho

Culinaire reis naar Andalusië

Butterfly gazpacho

1 min.
Nieuw: True Gum Mango en True Mints Peach
Albert Heijn en Jeroen Meus hebben de smaak te pakken

Actueel

Bijverdienen wordt blijverdienen
Jumbo Rijkevorsel steunt 11 lokale verenigingen
Butterfly gazpacho

Culinaire reis naar Andalusië

Butterfly gazpacho

1 min.
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy