Boodschappen doen voor elkaar wordt makkelijker


Onder het motto "Graag gebracht, met plezier gekregen" stemt het boodschappenplatform Apporto vraag en aanbod van geregistreerde gebruikers op elkaar af. Apporto biedt oplossingen voor mensen die mekaar nog niet kennen en voor anderen die hun boodschappen nu al groeperen. 

Enerzijds gaat het dus om mensen die niet tot in de winkel geraken, bijvoorbeeld omdat ze minder mobiel zijn door ziekte of ongeval of gewoon omdat ze tijd te kort komen. Anderzijds is Apporto een handige tool voor iedereen die bereid is om te winkelen voor anderen: buren, familie, mantelzorgers, enzovoort. "Apporto is een echt peer-to-peer platform. Het brengt mensen met elkaar in contact en biedt hen alle ondersteunende functionaliteiten om zichzelf binnen een community en in alle vertrouwen te gaan organiseren. Met de app kan je bijvoorbeeld eenvoudig boodschappenlijstjes doorgeven en samenvoegen maar ook andere gebruikers evalueren aan de hand van een 'rating' systeem," geeft Frans Colruyt, COO van Colruyt Group, aan. 

Samana Boodschappenlijn als alternatief voor de app
Voor mensen die digitaal minder vaardig zijn, stelt Apporto een zelf ontwikkeld call operator platform ter beschikking. Een eerste toepassing, de Samana Boodschappenlijn, wordt momenteel in heel Vlaanderen uitgerold. Gebruikers geven hun boodschappenlijstje telefonisch door aan vrijwilligers van Samana (het vroegere Ziekenzorg CM), waarna mantelzorgers of andere mensen die hiervoor vrijwilliger zijn, de boodschappen doen. Frans Colruyt: "Er lopen ook gesprekken met andere erkende organisaties om dit initiatief verder uit te breiden".

Inzetten op meer verbinding tussen mensen ​ 
Het Apporto-platform is voor Colruyt Group een manier om ook op sociaal vlak duurzame meerwaarde te creëren. "In een tijd waarin vereenzaming toeneemt en mensen meer op zichzelf terug lijken te plooien, willen wij als retailer juist zorgen voor meer verbinding. Apporto legt eenvoudig de link tussen klanten en al wie niet zo gauw in de winkel geraakt, om welke reden dan ook", aldus Frans Colruyt.

De service is toegankelijk via de Apporto app voor smartphone en via een call operator platform voor mensen die minder digitaal vaardig zijn. De app is nu beschikbaar in de App Store en Google Play.

Gerelateerde artikels

Buurtsuper.be reageert in Trends en op Kanaal Z op stuntpromoties
Worden jullie Buurtsuper van het jaar 2024?
Vlaams voedingsgedrag ontrafeld

Actueel

Buurtsuper.be reageert in Trends en op Kanaal Z op stuntpromoties
Worden jullie Buurtsuper van het jaar 2024?
Vlaams voedingsgedrag ontrafeld
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy