OKay en OKay Compact breiden veggie aanbod uit

Nieuws Productnieuws

Vanaf woensdag 7 februari liggen er vier nieuwe vegetarische referenties van Boni Selection Veggie in de rekken van OKay en OKay Compact. De praktische buurtsupermarkt van Colruyt Group noteerde het laatste jaar een sterk stijgende vraag naar vegetarische voeding.

Het is de eerste keer dat een huismerk van een supermarktketen dergelijke pure veggieproducten op de markt brengt met dezelfde smaak en beet als vis of vlees.

Zelfde textuur als vis of vlees
OKay en OKay Compact lanceren op woensdag 7 februari vier nieuwe referenties van huismerk Boni Selection Veggie. Het is de eerste keer dat een huismerk van een supermarktketen zo’n pure veggieproducten op de markt brengt. Het gaat om vegetarische gyros, pita, sojastukjes en erwtenstukjes. De nieuwe producten worden gemaakt van soja-eiwitten of erwt-eiwitten waardoor ze rijk zijn aan eiwitten en vezels. Die essentiële voedingsstoffen vind je ook terug in vis of vlees. “Ze lijken op vlees, je maakt ze klaar zoals vlees, maar toch zijn het 100 % plantaardige producten. Bovendien bevatten ze geen additieven, kleurstoffen of bewaarmiddelen”, zegt Jeroen De Jonghe, aankoper bij OKay en OKay Compact. “De pure smaak en vooral de ‘bite’ zijn heel vernieuwend voor vegetarische producten van een eigen merk. De sojastukjes bijvoorbeeld hebben dezelfde textuur als kip, waardoor je ze makkelijk kan gebruiken in een vol-au-vent”, aldus De Jonghe. OKay bood al langer een assortiment veggie aan, met 16 referenties van Boni Selection Veggie en 20 producten van nationale merken.

Inspelen op de trend
Door zijn veggie-assortiment uit te breiden, speelt OKay in op het stijgende aantal vegetariërs, flexitariërs en veganisten. De buurtsupermarkt kiest bewust voor snelle, makkelijke producten die bij hun filosofie passen. “Bij OKay willen we zoveel mogelijk tegemoet komen aan de wensen van onze klanten. We merken dat ze steeds bewuster consumeren en dat de vraag naar vegetarische voeding op een jaar tijd sterk gestegen is”, zegt Fabrice Gobbato, directeur van OKay. “We richten ons zowel op flexitariërs op zoek naar inspiratie en afwisseling, als op vegetariërs en veganisten. Vaak eten zij geen vlees of vis meer uit gezondheidsoverwegingen of voor het dierenwelzijn, niet omdat ze het niet lusten. Ze missen de veelzijdigheid, de smaak en de gewaardeerde ‘bite’ van vlees of vis. Met deze nieuwe referenties bieden we een smaakvolle oplossing.”

Lees ook ›› Alle producten (904)

Doen we onze boodschappen binnenkort bijna allemaal online?

Nieuws

In het Nederlandse ‘RetailNews’ schreef Hans van Tellingen onlangs een interessante blog over het marktaandeel en de verdiencapaciteit van online supermarkten in Nederland. "Kies voor fysieke supermarkten” luidt zijn conclusie die ingaat tegen de meest gangbare theorieën over onlineshoppen in de supermarktsector.
Lees meer ››