Le nouveau PMO est arrivé

3 min.

PMO
Personeel
SuperMAG

PMO, het opleidingscentrum van Buurtsuper.be, nodigde klanten, trainers en collega’s eind september uit in het vernieuwde Living Tomorrow. Daar mochten ze kennismaken met de retail én het PMO van de toekomst.

PMO bestaat ondertussen meer dan 25 jaar  en ondersteunt kmo’s uit de retail bij de ontwikkeling van een professioneel hr- en opleidingsbeleid. Hun missie bestaat erin om winkelmedewerkers, of iedereen die een job  in de retail ambieert, dankzij praktijkgerichte opleidingen en coachings het nodige zelfvertrouwen te geven om zowel professioneel als persoonlijk te blijven groeien. 

PMO onderging deze zomer een volledige rebranding en kreeg een nieuwe, handige website. Klanten, trainers en medewerkers kregen op 20 september het resultaat als eerste te zien in het recent vernieuwde  Living Tomorrow. Na een korte rondleiding  in de gloednieuwe expo, de voorstelling van  het nieuwe PMO-logo en de website, genoten we samen van een hapje en drankje. 

Luc Ardies

Veerkracht, flexibiliteit, commercieel inzicht en leervermogen worden dé competenties van de toekomst.

Luc Ardies

"Operationele taken kun je digitaliseren of automatiseren, maar het verschil met de concurrentie maken zelfstandige retailers vooral op het vlak van het menselijke contact en de toegevoegde waarde”, vertelde Luc Ardies tijdens zijn speech.

“Onderzoek wijst ook uit dat er een upgrade van het profiel van de winkelbediende moet komen. Veerkracht, flexibiliteit, commercieel inzicht en leervermogen worden dé competenties van de toekomst.  Ook het klassieke hr-beleid moet op de schop. Starre functiebeschrijvingen en -classificaties moeten wijken voor rollen en verantwoordelijkheden van winkelmedewerkers.”

Bart Persoons

Wij geven licht op momenten dat je het nodig hebt. En we willen je eraan herinneren dat PMO er altijd voor je is.

Bart Persoons

Designobject van PMO

De trainers ontvingen tijdens het officiële gedeelte als allereerste het nieuwe PMO-geschenk, een uniek designobject. “Wanneer het licht doorheen het gekleurde staafje schijnt, verschijnt het nieuwe logo  van PMO op je bureau. Zo proberen we licht te geven op momenten dat  je het nodig hebt. En willen we je eraan herinneren dat PMO er altijd voor je is”, zei Bart Persoons, manager van PMO en ontwerper van het kunstige object. 

Op de website zie je enkele gekleurde staafjes, of mannetjes,  die lijken te groeien. Ze staan symbool voor het groeiproces dat de opleidingen van PMO typeert. “We willen dat mensen groeien als persoon, omdat dat ook de organisatie zal helpen groeien”, vertelt Bart Persoons. “Ook het vrolijke karakter moest erin. Want onze opleidingen zijn dat ook. Ik hoor regelmatig cursisten zeggen: ‘Als we zo’n opleiding hadden gekregen op school, had  ik mijn studie waarschijnlijk wél voltooid.’ Het bewijs dat PMO anders dan andere opleidingscentra is!”   

Gerelateerde artikels

"Belgische voeding staat hoog aangeschreven"
RSZ ‘verhuist’ zelfstandige supermarkten naar ander paritair comité
Unizo pleit voor soepelere flexi-jobs en overuren

Actueel

"Belgische voeding staat hoog aangeschreven"
Vroege tabaksban raakt omzet Ahold Delhaize
'Heethoofd-burger'

Horecazaak, brouwerij en supermarkt slaan de handen in elkaar

'Heethoofd-burger'

3 min.
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy